reklama

A máme kampaň zadarmo!

Čtěte více: politika | volby | předvolební kampaň
Jan Němec, redaktor Jan Němec, redaktor Foto: Jan Hunter Doležálek

S blížícími se volbami se v Česku začíná šířit zajímavý fenomén. Nejlépe jeho podstatu vystihuje sousloví "parazitická kampaň". Politici na rozdíl od minulých let stále méně pořádají vlastní akce, při nichž na náměstích nebo v kulturácích hovoří z pódia k lidem, jimž předtím rozdali nafukovací balonky a pivo nebo klobásu. Místo toho se "přisávají" na akce organizované a placené někým jiným a jezdí na ně rozdávat propagační materiály. A samozřejmě nafotit pár selfíček s rozzářenými obličeji podporovatelů, jimiž se pak chlubí na sociálních sítích.

Mistrem v této disciplíně je šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Politik s největšími zdroji tak dlouho vymýšlel, jak obejít 90milionový limit nákladů na kampaň, až jeho píáristé přišli s ge­niálním nápadem: proč se vůbec namáhat a něco organizovat a platit z napjatého rozpočtu? Stačí přece postavit stolek se slunečníkem a rozdávat snáře třeba na jízdě králů, pivních slavnostech nebo obecních poutích. Vedle šetření finančního limitu to má další pozitiva. Politik vypadá lidově a voliči ocení, že si našel čas a přijel za nimi do vsi "pokecat", případně "zapařit".

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Němec
Přeposlat

Zemědělci přestávají nakupovat půdu, je pro ně příliš drahá. Cenu vyhnaly levné úvěry i zájem investorů

Třeba se operátoři polepší sami. Pokud to nepůjde jinak, přistoupíme k regulaci, říká radní ČTÚ

Policie zabila tři ze čtyř podezřelých z útoku v Barceloně, tvrdí španělská média

Škoda přišla o zakázku snů za téměř 17 miliard korun. Varšava neměla na více než 200 tramvají dostatek peněz

Útok ve finském Turku nepřežili dva lidé. Policie útočníka postřelila a zatkla

reklama