Nákladní vlaky již z Německa přivezly 90 procent nafty, kterou si tam Česko nechalo po roce 2010 uskladnit. Je to úspěch českých vyjednávačů, protože správce zkrachovalé společnosti Viktoriagruppe původně neuznával, že v Kraillingu uložená nafta, jež měla hodnotu zhruba 1,2 miliardy korun, patří České republice. Úplně všechna nafta se však nevrátí a přeprava paliva zpět do Česka stojí 60 milionů korun. A hlavně to bylo celé zbytečné.
Strategické zásoby se, pokud je to jen trochu možné, nemají skladovat v cizině, byť by ta cizina byla blízká a spojenecká. Nelze argumentovat tím, že někde za kopečky lze pár korun uspořit. Strategické zásoby mají být doma, protože by posloužily v případě krize. Tedy za situace, kdy je každému košile bližší než kabát.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111