Velký potenciál pro fúze a akvizice skýtá tuzemský maloobchod. Podle Radka Drába z poradenské společnosti PwC Česká republika do problematické skupiny patří řetězce, které nejsou diskontní, ale zároveň ani nenabízejí luxusní zboží. Uvízly v kolotoči slevových akcí, což snižuje jejich zisk.

V čem se český obchod liší od sousedů?

Český trh je oproti Německu či Rakousku stále fragmentovanější. Přestože obchodní řetězce tu nabývají na síle, ty nejsilnější dosud neovládají takový podíl jako u západních sousedů. Konsolidace v České republice dosud v plném rozsahu neproběhla a trh je přitom velice konkurenční, takže předpokládáme, že tuzemskou maloobchodní síť čekají výrazné změny.

Jsou v tuzemsku i další specifika?

Velkým fenoménem zůstávají sle­vové akce. Množství zlevněného zboží, které se nabízí v letácích, přes veškeré deklarace obchodníků neklesá. V některých segmentech se více než polovina zboží prodá v promocích. To ustavičně roztáčí spirálu dalšího tlaku na ceny.

Kdo je nejohroženější a kde jsou naopak největší šance?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.