Dacie měly sloužit v chudých státech, prosadily se však ve Francii a v Německu.
Kupují si je hlavně domácnosti, téměř nepotřebují reklamu ani nabídku leasingu.
Na podobné vzkříšení čeká Wartburg, Austin, Morris, Autobianchi či Innocenti.
Značka Dacia byla na západ od železné opony prakticky neznámá. Její pokus uchytit se na britském trhu skončil v 80. letech neslavně. Po rozpadu východního bloku se stáhla i z Česka a mnohými byla považována coby relikt socialistické éry za odsouzenou k zániku. Dnes ovšem patří k nejrychleji rostoucím automobilkám v celé Evropě. Mnohým zákazníkům nevadí, že v Daciích chybí módní konektivita či elektronická zábava na palubě, ale oceňují, že ta auta jsou prostorná, spolehlivá a levná. Dacia se proto téměř obejde bez marketingu a mohutné podpory finančních institucí, její zákazníci jen zřídka využívají úvěr či leasing. Úspěch firmy je přitom tak velký, že se ji dříve nebo později někdo pokusí napodobit. Do Česka by se tak mohly vrátit například Wartburgy či Lady.
Návrat starého Renaultu
Za posledních deset let Dacia téměř ztrojnásobila počet ročně prodaných vozů. Loni se registrace Dacií v Evropě zvýšily o desetinu a podíl značky na trhu zemí Evropské unie a Evropského společenství volného obchodu dosáhl 2,8 procenta, čímž překonal například Mazdu či Volvo. V Česku loni firma prodala 12 400 aut, meziročně o 18 procent více.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.