Premiérový let vzducholodi Airlander 10 nad anglickým Bedfordshirem trval jen krátce − kolos dlouhý 92 metrů se vznesl na 20 minut. Přesto výrobce, britská firma HAV, mluví o úspěchu. Nabízí se otázka: K čemu je v době letadel a dronů potřeba tak archaický dopravní prostředek? Výrobce tvrdí, že monstrum s nosností 10 tun schopné vyvinout 150kilometrovou rychlost zanechává menší uhlíkovou stopu než letadla, je tiché, umí vystoupat do pěti kilometrů a ve vzduchu vydrží až dva týdny. Uplatnění prý najde v telekomunikacích nebo jako průzkumný letoun. Jaký bude komerční úspěch, se teprve uvidí. Zatím nezbývá než popřát Airlanderu větší štěstí, než měl jeho legendární předchůdce, největší vzducholoď všech dob − Hindenburg z dílen hraběte von Zeppelina.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111