reklama

Celá dálnice D8 bude bez omezení otevřená od 20. září, další práce budou pokračovat až na jaře, slibuje řidičům Ťok

Čtěte více: Ťok Dan | dálnice | D8
  • K otevření nejnovější části dálnice D8 bez omezení by mělo dojít 20. září.
  • Provoz byl omezen kvůli nestabilnímu podloží. Stabilizační práce budou pokračovat na jaře.
  • Špatnou zprávou je, že během nich bude nutné střídavě uzavírat vždy jeden ze dvou mostů.
Dálnice D8 Dálnice D8 Foto: ČTK

Nejnovější část dálnice D8 se řidičům otevře bez omezení 20. září. Práce na stabilizaci ale budou pokračovat, na jaře silničáři zpevní základy takzvané prackovické estakády. Ve středu to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Celá dálnice D8 je v provozu od konce loňského roku, uvedený úsek na Litoměřicku ale mohou řidiči zatím projíždět pouze v jednom jízdním pásu.

"Rada geotechnického monitoringu dnes potvrdila, že je Prackovická estakáda na D8 bezpečná pro provoz ve všech čtyřech pruzích a můžeme za týden odstranit veškerá omezení. Na 20. září je dlouhodobě plánované testování v tunelech a cvičení integrovaného záchranného systému, kdy budeme muset tento úsek dálnice na půl dne uzavřít, a následně nejpozději v 17 hodin chceme pustit provoz v plném profilu," uvedl Ťok.

Omezení provozu souviselo s nestabilitou podloží v okolí. Ředitelství silnic a dálnic v uplynulých měsících nestabilní okolí zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. Další injektáže silničáři plánují i na jaře, kvůli stavebním pracím se bude střídavě uzavírat vždy jeden ze dvou mostů.

Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se dlouhodobě potýká s problémy se stabilitou podloží. Obecně známý je sesuv svahu na rozestavěnou dálnici u obce Dobkovičky v roce 2013. Nejnovější problémy se stabilitou podloží se objevily při stavbě estakády u obce Prackovice nad Labem zhruba kilometr severovýchodně od Dobkoviček, kde se odehrál první sesuv.

Na problémy se stabilitou okolních svahů ještě před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté. Podle ministerstva dopravy bude tato dálnice nadále pečlivě sledována, nic ale nebrání tomu, aby sloužila motoristům.

ČTK, nok
Přeposlat
Diskuse
reklama

Concord byl citlivý a bylo nutné myslet napřed, říká jediný Čech, který jej pilotoval. K novým nadzvukovým projektům je skeptický

Firmy hýří optimismem. Lidé nejsou, zaměstnavatelé přesto chtějí nabírat jako nikdy v historii

Ve Velké Chuchli se začíná přepřahat. Rodina developera Radovana Vítka patrně ovládne firmu, která v Praze organizuje dostihy

Jsem eurofederalista, ale šéf německé SPD Schulz mě nepotěšil. Uškodil myšlence evropské federace jako nikdo jiný, řekl Zeman

V Rakousku explodoval plynový terminál, výbuch zabil jednoho člověka. Itálie se chystá na stav nouze, cena plynu stoupá

reklama