reklama

Počet poštovních poboček Partner vzrostl od loňska o třetinu. Na venkově o ně má zájem každý desátý podnikatel

Čtěte více: Česká pošta | pobočka | venkov
  • Počet poboček pošty Partner loni vzrostl o 145. Více než polovinu z nich provozují úřady.
  • Do osmi let by podobných přepážek mělo být 2500.
  • Zájem využívat poštovní služby přímo v místě bydliště má 70 procent obyvatel.
jarvis_59b6c737498e27aca3194792.jpeg Počet poboček České pošty, takzvaných pošt Partner, které provozují malé obce nebo živnostníci, vzrostl od loňska o třetinu. Foto: Profimedia

Počet poboček České pošty, takzvaných pošt Partner, které provozují malé obce nebo živnostníci, vzrostl od loňska o třetinu. A podle průzkumu agentury Ipsos, který vytvořila pro Asociaci malých a středních podniků, má zájem o spojení provozu poštovní přepážky se svým podnikáním každý desátý podnikatel na venkově. Největší zájem pak mají provozovatelé obchodů.

Pošta Partner má nyní 384 poboček, což je asi desetina všech provozoven. Do osmi let by však jejich počet měl dosáhnout na 2500. Ve více než polovině případů současné pošty Partner je provozují přímo obce, o 46 procent se starají soukromí podnikatelé.

"Jsem rád, že jsme překonali počáteční nedůvěru lidí k projektu pošta Partner. Zaznamenáváme zvyšující se zájem o tuto službu ze strany provozovatelů i obyvatel," říká Jan Foubík, ředitel České pošty pro obchod a marketing. Doplňuje také, že vybavení pobočky nabízí pošta.

Propojování prodejen a pošty přináší podle předsedy Asociace malých prodejen Zdeňka Juračky i jeden problém. "Pokud majitel prodejnu zavře, vzniká zásadní otázka, co se službami pošty," upozorňuje předseda. Jan Foubík z České pošty přiznává, že to byl důvod, proč jich od roku 2009, kdy pošta projekt rozjela, zaniklo asi pět.

Naopak výhody v propojení malých obchodníků s poštou vidí Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků. "Pro koloniál je to jedna z šancí, jak se ve spojení s poštovní službou uživit. Jen nás mrzí, že se do projektu pošta Partner častěji nezapojují například hostinští," říká Havlíček.

Podnikatelé, kteří by rádi pobočky provozovali, zase často požadují garantovaný příjem. Třetina by si představovala, že si díky nabízení poštovních služeb přivydělají 10 tisíc korun měsíčně. Více než dvojnásobek pak považuje za odpovídající příjem z obsluhy pobočky 13 procent podnikatelů.

Podle Foubíka, mohou podnikatelé počítat od České pošty s částkou mezi 10 a 16 tisíci korun, podle vytížení pobočky.

Klára Čeperová
Přeposlat
Diskuse
reklama

Český trh s nemovitostmi je pro investory příliš drahý. Lepší návratnost financí tak začali hledat u sousedů

Postavila se agresivní politice Ruska a udržela Evropu jednotnou. Nemá charisma, ale lidé jí věří, říká životopisec Merkelové

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Na místě je několik zraněných

Na startupovou akci do San Franciska přivezli nejsilnější tým Češi. V Silicon Valley však uspěje jen zlomek

Plná náměstí a politici na pódiích jsou při kampani minulostí, za voliči se jezdí na vinobraní či poutě

reklama