reklama

Stát chce změnit platby hospicům za umírající. Dosud pojišťovny hradí pomoc jen prvních třicet dní

Čtěte více: zdravotní péče | smrt | hospic | VZP
  • Všeobecná zdravotní pojišťovna hradí mobilním hospicům náklady spojené s péčí o umírající jen 30 dní.
  • Pokud pacienti do měsíce nezemřou, mobilní hospice musejí shánět finanční prostředky na jejich péči u nadací či od sponzorů.
  • Ministr zdravotnictví si uvědomuje, že je potřeba časové omezení zachovat, ale chce mu dát jiná pravidla.
jarvis_5967c33a498eda17e913ffd2.jpeg Spolu až do konce: Domácí hospicová péče pomáhá nemocným prožít poslední období života v rodinném kruhu. Foto: Shutterstock

Případ muže ze Zlínska, který na nevyléčitelnou plicní chorobu umíral doma v rukou ošetřovatelů mobilní hospicové péče půl roku, ukazuje na vážný problém s financováním této služby. V jeho případě hospic platil péči pět měsíců ze svého. Stát zatím hradí pomoc jen po dobu 30 dní, pokud se umírajícímu udělá lépe a žije dál, musí vedení hospiců shánět peníze u nadací či po sponzorech.

Potíže s placením se týkají asi desetiny pacientů mobilních hospiců v pilotním programu Všeobecné zdravotní pojišťovny a ministerstva zdravotnictví. Stát zjišťuje, jak má od příštího roku nastavit pravidla pro všechny hospice − kamenné i ty mobilní.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Kočenda, Kateřina Frouzová
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama