reklama

Krnáčová chce nechat posoudit, zda může metro jezdit na letiště. Na Veleslavíně by měla být odbočka

  • Prodloužením linky metra A na Letiště Václava Havla se bude zabývat Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), sdělila primátorka metropole Andriana Krnáčová z hnutí ANO.
  • DPP má za úkol projekt nacenit, odhadnout délku jeho výstavby a zjistit, zdali se Praze vyplatí.
  • Ve hře je varianta postavení odbočky ze stanice Nádraží Veleslavín, odkud momentálně jezdí na letiště autobusy.
Stanice metra A Nádraží Veleslavín. Stanice metra A Nádraží Veleslavín. Foto: Mediaprojekt

Praha nechá posoudit možnost výstavby trasy metra A na Letiště Václava Havla v Ruzyni. Ve stanici Nádraží Veleslavín by vznikla odbočka. Sdělila to primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Už zadala dopravnímu podniku (DPP), aby tuto možnost rozpracoval a stanovil případnou cenu, délku výstavby a zda by se to Praze vyplatilo. Metro A vede z Dejvické přes Veleslavín do Motola. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště.

"Rychlodráha na letiště není pražskou stavbou a SŽDC ji nepostaví dříve než za deset let. Já chci proto zmapovat i další možnosti, jak centrum s letištěm propojit," uvedla Krnáčová.

Spojení centra s letištěm trápí Prahu dlouhodobě. Nyní musí cestující jezdit autobusy buď z Veleslavína, nebo ze Zličína. Jednou z možností je podle primátorky varianta vybudování odbočky trasy metra A ve stanici Nádraží Veleslavín. "Zadala jsem DPP, aby tuto možnost prověřil, a uvidíme, jak rychle by to bylo realizovatelné, kolik by to stálo a jestli by se taková možnost vůbec finančně i časově vyplatila," uvedla Krnáčová.

Praha v minulosti pracovala s variantou prodloužení metra z Dejvické až do Ruzyně. Původně měla trasa vést přes Veleslavín do stanice Dlouhá míle, kde mělo být velké záchytné parkoviště, a odtud následně k letišti. Od této varianty tehdy nakonec ustoupila a trasu stočila z Veleslavína k motolské nemocnici. Úsek do Motola byl zprovozněn v dubnu 2015.

SŽDC nyní chystá projektovou dokumentaci pro opravu části trati na Kladno, a to mezi Veleslavínem a letištěm. V úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem má trať vést tunelem. Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží až do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 miliard korun.

ČTK, ia
Přeposlat
Diskuse
reklama

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Na českých vysokých školách přibývá studentů z bývalého Sovětského svazu a pomalu vytlačují Slováky

Sociální sítě Miloše Čermáka: Chcete mít větší ego? Naučte se jinak vyprávět svůj příběh, radí psycholog

reklama