reklama

Krnáčová chce nechat posoudit, zda může metro jezdit na letiště. Na Veleslavíně by měla být odbočka

  • Prodloužením linky metra A na Letiště Václava Havla se bude zabývat Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), sdělila primátorka metropole Andriana Krnáčová z hnutí ANO.
  • DPP má za úkol projekt nacenit, odhadnout délku jeho výstavby a zjistit, zdali se Praze vyplatí.
  • Ve hře je varianta postavení odbočky ze stanice Nádraží Veleslavín, odkud momentálně jezdí na letiště autobusy.
Stanice metra A Nádraží Veleslavín. Stanice metra A Nádraží Veleslavín. Foto: Mediaprojekt

Praha nechá posoudit možnost výstavby trasy metra A na Letiště Václava Havla v Ruzyni. Ve stanici Nádraží Veleslavín by vznikla odbočka. Sdělila to primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Už zadala dopravnímu podniku (DPP), aby tuto možnost rozpracoval a stanovil případnou cenu, délku výstavby a zda by se to Praze vyplatilo. Metro A vede z Dejvické přes Veleslavín do Motola. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště.

"Rychlodráha na letiště není pražskou stavbou a SŽDC ji nepostaví dříve než za deset let. Já chci proto zmapovat i další možnosti, jak centrum s letištěm propojit," uvedla Krnáčová.

Spojení centra s letištěm trápí Prahu dlouhodobě. Nyní musí cestující jezdit autobusy buď z Veleslavína, nebo ze Zličína. Jednou z možností je podle primátorky varianta vybudování odbočky trasy metra A ve stanici Nádraží Veleslavín. "Zadala jsem DPP, aby tuto možnost prověřil, a uvidíme, jak rychle by to bylo realizovatelné, kolik by to stálo a jestli by se taková možnost vůbec finančně i časově vyplatila," uvedla Krnáčová.

Praha v minulosti pracovala s variantou prodloužení metra z Dejvické až do Ruzyně. Původně měla trasa vést přes Veleslavín do stanice Dlouhá míle, kde mělo být velké záchytné parkoviště, a odtud následně k letišti. Od této varianty tehdy nakonec ustoupila a trasu stočila z Veleslavína k motolské nemocnici. Úsek do Motola byl zprovozněn v dubnu 2015.

SŽDC nyní chystá projektovou dokumentaci pro opravu části trati na Kladno, a to mezi Veleslavínem a letištěm. V úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem má trať vést tunelem. Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží až do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 miliard korun.

ČTK, ia
Přeposlat
Diskuse
reklama

Soumrak Kalouska. Do vedení TOP 09 nejspíš zamíří nová krev, ale schopný nástupce dnešního předsedy straně chybí

Babišův guru: Za vítězstvím hnutí ANO stojí také muž v pozadí, nenápadný marketingový expert Marek Prchal

Babiš čelí blokádě, má podporu Zemana, do vlády s ním ale nikdo nechce. Zkouší proto taktiku z Agrofertu

Žádné drama, tvrdí o volbách ekonomové. Zisk ODS byl podle některých podnikatelů slabší kvůli slibu, že zruší EET

Živě: Babiš porozuměl obavám svého lidu z uprchlíků, blahopřeje šéfovi ANO k vítězství německá AfD

reklama