reklama

Česká mapa moci: V ČSSD mají vliv rebelové, v ANO hrají prim "dvořané" Andreje Babiše

Čtěte více: politické strany | ANO | ČSSD | KDU-ČSL | KSČM | ODS | TOP 09
  • Kdo má rozhodující slovo v nejsilnějších českých politických stranách, ať už oficiálně, či neoficiálně?
  • Jaké mají jednotlivé strany podporovatele ze sféry byznysu a kdo bude ve skutečnosti řídit jejich volební strategie?
  • Podívejte se na podrobnou a přehlednou grafiku.
Mapa moci. Mapa moci. Foto: Grafika HN.

V hnutí ANO vedle nezpochybnitelného šéfa Andreje Babiše a jeho pravé ruky Jaroslava Faltýnka mají nezanedbatelný vliv také další osoby v pozadí, ať již jde například o ostravského realitního podnikatele Petra Morcinka, majitele Travel Servicu Jiřího Šimáněho či skupinu přiznaných i nepřiznaných poradců a konzultantů.

Politiku nejsilnější vládní strany ČSSD zase ovlivňuje například duo právníků Miroslav Jansta a Radek Pokorný. Za mnohými předvolebními kroky potom bezesporu stojí renomovaní američtí PR poradci. U žádné z hlavních českých politických stran nelze také pominout roli nejrůznějších vnitrostranických regionálních hráčů…

Týdeník Ekonom před blížícími se sněmovními volbami podrobně zmapoval u šesti dlouhodobě nejvýznamnějších parlamentních stran, kdo jsou jejich nejsilnější osobnosti, kdo další za nimi stojí, jakou mají podporu ze sféry byznysu a kdo bude také rozhodovat o jejich volební strategii.

Na výsledek se podívejte v přehledné grafice.

 

Jan Štetka, Jiří Pšenička, Josef Pravec, Jiří Kropáček, Štěpán Plaček
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Notino vyráží na zteč: Největší český e-shop s kosmetikou se chystá ovládnout německý trh

Prezidentský kandidát Horáček jede v boji o Hrad naplno, Drahoš náskok těžko dohání. A potřebuje sehnat více peněz

Ukrajinská tajná služba zabavila počítače firmě českého podnikatele Fialy. Společnost prý používala špionážní software

Technologické firmy těží z rozvoje cloudu a mobilní reklamy. Microsoftu, Alphabetu i Amazonu rostl zisk

Sobotka dává Babišovi ultimátum do konce dubna, aby vysvětlil své kauzy. Podle Babiše to je volební kampaň ČSSD

reklama