reklama

Ve Francii vozí tramvaje do obchodů zboží, v Německu zase autodíly. Praha zvažuje, že by mohly svážet odpad

  • Evropská města zkoušejí pro zásobování a přepravu nákladu používat místo kamionů tramvaje.
  • Chtějí tak ulehčit dopravě a snížit množství uhlíkových emisí.
  • Narážejí ale na problém, jak zkombinovat osobní a nákladní přepravu v jedné kolejové síti.
V Drážďanech vozí tramvaj ze skladu do továrny díly na výrobu vozů Volkswagen e-Golf. V Drážďanech vozí tramvaj ze skladu do továrny díly na výrobu vozů Volkswagen e-Golf. Foto: Wikipedia

Nákladní tramvaje byly v minulosti běžné, dnes jde ale spíše o výjimečný jev. Přesto existují města, která se k tomuto způsobu dopravy začínají vracet. Ve francouzském Saint-Étienne vozí tramvaje zboží do supermarketů a v Drážďanech zase automobilové díly do továrny. V Curychu pro změnu přepravují elektroodpad a v budoucnu by mohly svážet odpad i v Praze.

Nejnovější projekt v této oblasti vznikl ve městě Saint-Étienne na středovýchodu Francie. Řetězec supermarketů Casino tady využívá staré tramvaje k přepravě zboží ze skladu na okraji města do obchodů v centru. Od června tímto způsobem každý den převáží vodu, limonády, sladkosti i konzervy.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jana Niedermeierová
Přeposlat
Diskuse

Kellner si v Česku půjčí miliardy. Jsme Češi, tak bychom měli začít tady, říká finanční ředitelka PPF

Katastrofa pro Merkelovou: Kancléřka nedokázala sestavit novou vládní koalici a bojuje o politické přežití

Začíná první schůze nové poslanecké sněmovny: Babiš nadbíhá KSČM, Okamurovi i pirátům. A zároveň žádá strany, aby tolerovaly vládu

Výměnu pěti Čechů za Alího Fajáda vyjednal bratr ministra Pelikána. V Libanonu pak zůstal jako pojistka

Zimbabwský prezident Mugabe odstoupí z úřadu, výměnou získá doživotní imunitu

reklama