reklama

Zbrojař Strnad opět nakupuje, tentokrát se zaměří na letectví. Za výrobce radarů a softwarovou firmu dá stovky milionů

  • Firma Eldis dodává letištní radary, CS Soft zase software na řízení letového provozu.
  • Czechoslovak Group dá za obě vyšší stovky milionů korun.
  • V letectví má skupina opravnu letadel Mošnov, na Slovensku rozjíždí výcvikové středisko pro piloty vrtulníků.
Jaroslav Strnad je nejen majitel největší české zbrojařské skupiny, ale jeho role stále roste i v průmyslu. Jaroslav Strnad je nejen majitel největší české zbrojařské skupiny, ale jeho role stále roste i v průmyslu. Foto: HN - Jan Rasch

Nákupní horečka podnikatele Jaroslava Strnada ne a ne skončit. Dříve prakticky neznámý zbrojař se dostal do obecného povědomí koupí a záchranou kopřivnické Tatry. Od té doby jeho skupina Czechoslovak Group (CSG) prakticky stále roste. Jen loni do ní přibylo pět firem včetně Kovosvitu či výrobce hodinek Prim.

A i když nyní Strnad tvrdí, že bude spíše konsolidovat, tak mu to nebrání občas si "něco koupit". Nově například strojírny v Srbsku nebo dvě české firmy z oboru letectví. Dá za ně vyšší stovky milionů korun.

"Hodně podnikáme v Pardubickém kraji a domluvili jsme se na koupi výrobce letištních radarů, firmy Eldis. Koupili jsme ji koncem minulého týdne, oba majitelé s námi budou dál spolupracovat," říká Strnad ve svém vůbec prvním velkém rozhovoru pro HN.

Strnad už jednoho pardubického výrobce radarů vlastní – Retia byla stejně jako Eldis součástí tamní Tesly. Oficiálně nicméně stojí mimo skupinu Czechoslovak Group. "Retia se víc specializuje na armádu a má řekněme tři základní pilíře – výrobu a modernizaci radarů, protivzdušnou obranu a záznamové systémy. Ty jediné jsou z velké části
pro civil. V Eldisu se zaměřují na letištní radary a z 80 procent jde opět o civilní výrobu. Je tu velký potenciál pro růst, můžeme jim pomoct s obchodem s našimi kontakty, jejich výrobky najdou i uplatnění ve skupině," říká Strnad.

Právě dodávky pro letiště má posílit i druhá akvizice. "Jsme ve finální fázi jednání se společností CS Soft z Prahy. Ta má jedinečný produkt, dělá software pro řízení leteckého provozu. Majitel, který firmu v roce 1988 zakládal, si nechá nějaký menšinový podíl. Chceme to pospojovat a budeme nyní opravdu schopní dodávat komplexnější služby letištím a dalším v oblasti letového provozu od hardwaru po software. A to pro civilní i vojenská letiště," dodává.

Pro skupinu CSG není letectví úplně novým oborem, i když nyní z něj má být vedle automotivu (Tatra, Avia), vojenské techniky a dodávek pro železnici jeden z hlavních pilířů. Loni získala například mošnovskou opravnu letadel Job Air, od Omnipolu koupila ještě firmu Česká letecká servisní, která dodává letadla a vrtulníky upravené na míru.

Novinkou také je, že skupina na podzim na Slovensku otevřela nové výcvikové středisko pro piloty vrtulníků. "Nějaká zahraniční armáda nám pošle pilota a ten si projde celým cyklem – začne jako žák v lavici, pak přejde na trenažér, na malý vrtulník, pak na velký a nakonec může trénovat i užití zbraňových systémů. Máme už 13 vrtulníků včetně například známých Black Hawků," říká majitel Czechoslovak Group.

Obsáhlý rozhovor s Jaroslavem Strnadem si můžete přečíst v pátečních HN.

Petr Lukáč
Přeposlat
Diskuse
reklama

Téma lithium otevřela dezinformační média, na sociálních sítích s ním bodovali Babiš a Okamura. Po volbách utichlo

Chicagská burza zahájila obchodování s termínovanými kontrakty na bitcoin. Během prvních minut se cena vyšplhala nad 16 tisíc dolarů

Kariérní řád půjde oživit jen těžko, učitele by měli hodnotit spíše ředitelé škol, řekl Zemanovi kandidát na ministra školství Plaga

Unikátní volební model Univerzity Karlovy: Prezidentskou volbu vyhraje na 90 procent Zeman, nebo Drahoš

Světový prodej zbraní loni vzrostl. Kvůli mezinárodnímu napětí státy poprvé od roku 2010 přestávají šetřit na obraně

reklama