reklama

Nedávno představený elektrokamion Tesla Semi má údajně spotřebu jako 4000 domácností. Firma to odmítá komentovat

  • Na jedno půlhodinové nabíjení nového elektrického tahače společnosti Tesla s názvem Semi je potřeba stejné množství energie, jako je spotřeba 4000 domácností za stejnou dobu.
  • Tesla nový model představila minulý čtvrtek a podle výrobců může po půlhodině dobíjení ujet až 643 kilometrů se spotřebou 800 kWh.
  • Společnost amerického miliardáře Elona Muska odmítla zjištění komentovat.
Elektrický tahač společnosti Tesla s názvem Semi údajně spotřebuje na jedno nabití tolik co 4000 domácností. Elektrický tahač společnosti Tesla s názvem Semi údajně spotřebuje na jedno nabití tolik co 4000 domácností. Foto: Reuters

Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností za totožnou dobu. K tomuto závěru dospěla přední poradenská firma Aurora Energy Research, čímž značně zpochybnila životaschopnost projektu a poukázala na problém elektromobilů vůbec, napsal list Financial Times.

Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. K tomu potřebuje být připojen k nabíječce s příkonem 1600 kilowattů, což se rovná množství energie, kterou by v danou chvíli spotřebovalo tři až čtyři tisíce průměrných domácností. Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy John Feddersen. Instituci Aurora Energy Research založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.

Tesla odmítla kalkulace komentovat. Tahače chce dodávat na trh od roku 2019, ale zatím neuvedla, kdy začne s instalacemi megadobíjecích stanic.

John Feddersen použil příklad Tesly, aby upozornil na nutnost širší diskuse o infrastruktuře, jakou bude třeba vybudovat v souvislosti z rozvojem elektromobilů. "Existují chytré i hloupé způsoby, jak tyto kapacity začlenit do systému, každopádně plná elektrifikace silniční dopravy bude potřebovat velké množství nové infrastruktury," řekl v rozhovoru s Financial Times. Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.

ČTK, prp
Přeposlat
Diskuse
reklama

Babišova vláda má šanci na život. Dojednané hlasy ve sněmovně zatím nemá, ale podpora ČSSD je stále pravděpodobnější

Concorde byl citlivý a bylo nutné myslet napřed, říká jediný Čech, který jej pilotoval. K novým nadzvukovým projektům je spíš skeptický

Vláda bez důvěry se nemusí omezovat, může zvyšovat platy i měnit náměstky. Právníci přesto nabádají ke zdrženlivosti

Sloupek Martina Malého: Prodám zachovalou břitvu, téměř nepoužívaná, zn. Occam

Oktany a bajty Luboše Kreče: Česko, země chytrým vozům zaslíbená

reklama