František Peterka není tím, koho Američané nazývají petrolhead. Tedy zarytým příznivcem aut, který rád studuje technické detaily o všech novinkách a každou volnou chvíli tráví v garáži. Auta ale rád má. "Nejezdím sice po autosalonech, ale jsem fanoušek, sleduju dění," říká čtyřiatřicetiletý řidič vozu Mini Cooper. Posledních pár měsíců ho však mnohem více než samotné automobily zajímá jejich financování. Se svou aplikací Driveto by rád změnil nejen to, jak a kde Češi auta nakupují, ale i přístup leasingových společností. "Teď fungujeme jako portál, který shromažďuje všechny nabídky operativního leasingu pro firmy i běžné domácnosti, je to ale jen začátek. Chtěl bych, aby se z Driveto postupně stalo první místo, kam jdou lidé, kteří uvažují o koupi nového auta," vysvětluje podnikatel.

Operativní leasing je v podstatě jakousi formou dlouhodobé výpůjčky. Mezi firmami už je to řadu let rozšířená praxe, poslední tři roky se ale postupně prosazuje i u běžných lidí. Princip je prostý: místo aby si člověk koupil auto za plnou sumu, podepíše s leasingovou firmou smlouvu nejčastěji na dva nebo tři roky, zaváže se, že během té do doby nenajede více než nějakých 30 tisíc kilometrů a auto příliš neponičí. Za jeho užívání pak platí měsíční poplatek. Například Volkswagen Golf s katalogovou cenou půl milionu korun takhle vyjde na pět až šest tisíc měsíčně. Výhodou je, že řidič nepotřebuje velkou hotovost na nákup nového vozu nebo splátku akontace a že po relativně krátké době může celkem bezbolestně auto vyměnit za nové. Nevýhodou pak to, že vůz není jeho, a když například překročí smluvený nájezd, může si dost připlatit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se