reklama

Porsche design Book one je krásný a luxusní omyl. Precizní design podkopává slabší výdrž

Čtěte více: notebook | tablet | Porsche
  • První notebook z dílen Porsche Design sází na unikátní konstrukci.
  • Výbava notebooku zahrnuje špičkový displej i dotykové pero.
  • Vysoké rozlišení obrazovky a omezený prostor limitují reálný výkon počítače.
jarvis_59df7e60498e27ac1668ab42.jpeg Porsche Book One na první pohled rozhodně zaujme. Foto: Porsche

Kdo by doma nechtěl mít Porsche. Supersportovní automobily s výrazným designem jsou skvělým lékem na krizi středního věku a na závodní dráze umí trhat rekordy. Když ale nové auto nepotřebujete a rozhodnete se pro notebook s označením Porsche Design Book One, bude to divoká jízda.

Book One na první pohled rozhodně zaujme. Nejvýraznějším prvkem hliníkového notebooku jsou panty ve tvaru ozubených válců − převodů. Panty umožňují obrátit displej o 360 stupňů. To ale není všechno. Po stisku tlačítka na boku je možné obrazovku úplně odpojit, takže místo notebooku s převráceným displejem a hmotností 1,5 kilogramu budete mít v ruce tablet s hmotností 758 gramů. Kamerku v horním rámečku displeje navíc doplňují infračervené senzory, které počítač odemknou rozpoznáním tváře jeho majitele. Působí to trochu jako kouzlo.

Výbava notebooku s designem od Porsche je téměř bez kompromisů. Displej s úhlopříčkou má vysoké rozlišení 3200 x 1800 bodů, systém má k dispozici 16 GB operační paměti a 512 GB místa na SSD úložišti. Notebook má také 4 USB konektory, dva moderní USB Type-C, z toho jeden v těle tabletu, kde je i sluchátkový výstup. Oba konektory jsou navíc v dolní části, což je praktičtější. K ovládání notebooku lze použít i přibalené dotykové pero, to se však bohužel nedá schovat do těla notebooku.

Bude se líbit

◼ Strojově přesný a čistý design
◼ Unikátní konstrukce
◼ Jasný displej se sytými barvami

Notebook se nabíjí pomocí USB Type-C konektoru, který můžete zapojit do části s displejem i do části s klávesnicí. Zařízení má totiž dva akumulátory. Tablet sám o sobě vydrží v provozu mimo zásuvku asi tři hodiny, v podobě notebooku je možné počítat s osmi hodinami provozu. To je bohužel polovina slibované výdrže. Důvodem je vysoké rozlišení displeje, které navíc omezuje i reálný výkon počítače, v zátěži zahřívaného více než konkurence.

Při ceně kolem sedmdesáti tisíc se každá odchylka od ideálu špatně obhajuje. Porsche Design Book One totiž čelí konkurenci v podobě Macbooků Pro nebo ThinkPadu Carbon X1 Yoga. Majitelé sportovních vozů ze Stuttgartu ale mají jasno − musí ho mít.

Může vadit

◼ Poloviční než udávaná výdrž
◼ Slabší reálný výkon

jarvis_59df7e61498e27ac1668ab46.jpeg
Porsche Book One na první pohled rozhodně zaujme.
Foto: Porsche
Otakar Schön
Přeposlat
Diskuse
reklama

Lídr ČSSD Zaorálek připustil, že by Česko mohlo brzy přijmout euro. Společného evropského ministra financí si ale představit nedokáže

Konec boomu hypoték? Poprvé za pět let jich po prázdninách ubylo, přesto může být letošek nadále rekordní

Volební deník Petra Honzejka, díl 17.: Jak Kalousek zavelel k útoku na ODS a piráty a proč se mu to může vymstít

Silný muž Číny a jeho sjezd: Komunistická strana zřejmě postaví Si Ťin­-pchinga vedle Marxe a Mao Ce-tunga

Sloupek Martina Malého: Volič mezi svobodou a jistotou

reklama