reklama

Největší výpadek v historii českého on-line bankovnictví skončil, část klientů UniCredit Bank se ale nadále potýká s problémy

Aktualizováno
  • Internetové i mobilní bankovnictví čtvrté největší české banky po rozsáhlém výpadku znovu funguje.
  • UniCredit Bank se podařilo odstranit technické problémy, které po plánované víkendové odstávce znemožnily klientům obsluhovat jejich účty přes internet.
  • Někteří klienti ale nezískali nad svými účty plnou kontrolu a hlásili problémy.
UniCredit Bank UniCredit Bank Foto: HN - Lukáš Bíba

UniCredit Bank po pěti dnech znovu spustila svoje internetové a mobilní bankovnictví. Vypořádala se tak s největším výpadkem, který kdy v Česku v tomto odvětví nastal. Postihl všech 450 tisíc jejích klientů.

Tiskový mluvčí banky Petr Plocek řekl, že se mezi středeční 16. a 17. hodinou podařilo obnovit provoz všech digitálních služeb, které po plánované víkendové odstávce v pondělí zkolabovaly. Klienti banky se nemohli přes internet ani mobilní aplikaci přihlásit ke svým účtům, zobrazit zůstatky ani odesílat peníze.

Ačkoli přihlašování do internetového bankovnictví už funguje a je možné zadávat platby, někteří klienti UniCredit Bank se ve středu večer stále potýkali s problémy. Nejčastěji si stěžovali na to, že v přehledu služeb nevidí kreditní či platební karty ani s nimi spojené transakce. "U účtů chybí jakékoli platební karty, stále chybí položka nezaúčtované transakce, nevidím ani historii plateb," napsal na sociální síti jeden z klientů banky Pavel Gula.

S přihlášením se do internetového bankovnictví měli zákaznici problémy i ve čtvrtek ráno. Na facebookovém profilu banky si řada lidí stěžovala na nezobrazování historie plateb či zůstatku a další potíže. "Na internetu píšete, jak je vše obnoveno, a já už od včera volám na linku, kde se mi sice krásně omlouvají, ale stále to nefunguje a já potřebuju nutně odeslat platby," stěžuje si například klientka Barbora Larišová.

Několik zákazníků banky se s informací, že on-line bankovnictví UniCredit Bank stále nefunguje, jak má, obrátilo také přímo na redakci HN. Kromě chybějících přehledů o stavu karet či neúplné historie účtů zmiňovali také výpadky přihlašovacích SMS zpráv. Přetížená byla také informační telefonní linka banky, na které se na spojení čekalo desítky minut.

Banka zatím neuvedla, zda za výpadek způsobený technickými problémy zákazníky odškodní. Za nedostupné služby se už ale klientům na webu i prostřednictvím SMS zpráv omluvila. Přednastavené trvalé příkazy, inkasa a splátky úvěrů se podle mluvčího banky řádně zaúčtovaly. Lidé, kteří potřebovali ze svých účtů v době výpadku odeslat peníze, mohli zdarma využít kamenných poboček.

Krátkodobé výpadky internetového bankovnictví postihují čas od času všechny tuzemské banky, nejčastěji v okamžiku, kdy přecházejí na nové verze internetového styku s klienty. Problémy se zadáváním plateb v internetovém bankovnictví měla v Česku naposledy Komerční banka, které v polovině letošního dubna celý den nefungovaly některé digitální služby. Klienti Fio banky zase začátkem května na čas nemohli platit svými kartami ani vybírat z bankomatu. UniCredit naposledy podobně rozsáhlý výpadek postihl v srpnu 2012, kdy bance nefungovalo internetové bankovnictví. Problém se ale podařilo vyřešit za hodinu a půl. Klienti bank se sice kvůli ztíženému přístupu k bankovnictví zlobí, ale o kompenzace zpravidla nežádají, protože jim kromě ztráty času nevznikají žádné velké škody.

Aby finanční domy řešily problémy s bankovnictvím více než jeden den, už však tak časté není. V roce 2012 postihl delší výpadek například Komerční banku. Společnost tehdy kvůli přechodu na novou verzi naplánovala odstávku systému na víkend, tedy od pátku večer do neděle. Někteří klienti však neměli přístup ke svému účtu ještě následující úterý odpoledne. Opakované problémy měla v roce 2013 také Česká spořitelna, které jeden den kvůli technickým potížím nefungovalo internetové bankovnictví ani Klientské centrum, jež pomáhá klientům například s blokací karet. O dva dny později se navíc potíže s platbami po internetu opakovaly. V takovýchto případech už banky kompenzace řešit musí. Nevyplácejí je však plošně, ale na základě individuálních reklamací.

Janis Aliapulios, Marek Miler
Přeposlat
Diskuse
reklama

Politici nebojují jen o poslanecké mandáty. Volby přinesou i mnohá vnitrostranická zemětřesení

Poslance si během prvního dne voleb vybraly více než dvě pětiny voličů. Zájem je vyšší než před čtyřmi lety

Liberální demokracie už lidem nestačí. Dvacet let se preferovala svoboda, teď se více mluví o rovnosti, říká historik Kopeček

Bitcoin poprvé překonal hranici šesti tisíc dolarů. Analytici věří, že se dostane i přes deset

Zbýšov volil před čtyřmi lety stejně jako Česko, jak bude volit nyní? Jestli dají hlasy Okamurovi, zklamou mě, říká starosta

reklama