reklama

Britové si se svým brexitem nevědí rady

  • V Bruselu začalo páté kolo rozvodových vyjednávání mezi Británií a EU.
  • Jenže věc je stále víceméně v bodě nula, protože Londýn není schopný zformulovat svůj postoj.
  • Mayová by si získala značnou autoritu, kdyby vyhodila ministra zahraničí Borise Johnsona.
Komentátor HN Teodor Marjanovič. Komentátor HN Teodor Marjanovič. Foto: HN - Matej Slávik

Půldruhého roku po referendu o brexitu a více než půlrok po uvedení dvouletého rozvodového řízení do chodu působí britská vláda dojmem tragické zmatenosti. Tento týden začalo páté kolo vyjednávání mezi Bruselem a Londýnem. Leč kabinet Theresy Mayové stále nebyl schopen předložit detailní návrh, jakým způsobem chce splatit finanční závazky vůči EU. Dodejme, že z nich se těžko může vykroutit, pokud se nehodlá zachovat jako lump.

Podobně je Mayová stále vágní, když přijde na to, jak si představuje budoucí režim na irsko-severoirské hranici, která se v březnu 2019 stane vnější hranicí Evropské unie. Ví se zatím jen to, že by si tam Londýn nepřál žádné rampy a kontroly − prostě aby to tam mohlo hezky dál fungovat jakoby po schengensku. Jenže to samozřejmě není příliš seriózní návrh. Takže co tedy?

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Teodor Marjanovič
Přeposlat
Diskuse

Centrální banka vyslala bankám jasný signál: Nemusí být vždy dobře jako dnes, chystejte se i na horší časy

Budějovický Budvar i Lesy ČR zůstanou státu, budeme bojovat o lepší dotace v Evropě, říká nový ministr zemědělství

Poslanci oddalují rozhodnutí o vydání Babiše a Faltýnka. Podle opozice jednají zákonodárci ANO účelově ve prospěch svého šéfa

Světlíkovy Vítkovice Gearworks získají firmy podnikatelů Beljajeva a Ulčáka. Zaplatí za ně 80 milionů

Slováci navigují svět: Bratislavská společnost Sygic pomáhá statisícům kamionů a dodávek doručovat vánoční dárky

reklama