Ač vzniklo cloudové oddělení společnosti OKIN BPS v roce 2014, dosahuje již nyní významné velikosti co do infrastruktury, tak i do portfolia technologií. Na jedné straně tu máme tým Technické podpory (Service desk), který je orientovaný především na komunikaci se zákazníky. Na straně druhé zde pracuje široká skupina technicky orientovaných specialistů. Letos vytvořená akademie navíc umožnila získat vybraným zaměstnancům certifikace jako RedHat RHCSA, Windows MCSE, Vmware VCP ci Citrix Nescaler CCA-N a CCP-N.

„Virtualizační tým umí poskytnout jakoukoli službu z návrhu a implementace infrastruktur vSphere a Hyper-v na podporu potřebnou pro udržení a optimalizaci podnikání v provozu,” popisuje jeden z týmů Karel Suchý, CLOUD Department manager a dodává: „Network team se stará o síťovou infrastrukturu našich zákazníků a zabezpečení komunikace. Z pohledu networku se mimo jiné staráme o load balancing, neboli vyvažování zátěže mezi servery. Dalším naprosto neodmyslitelným aspektem je bezpečnost.“

Technické týmy ještě doplňují UNIX a Windows tým pečující o hladký chod operačních systémů. Nedílnou součástí je také Storage & Backup tým zajišťující řádné uložení a zálohování dat.

Skutečnou technickou lahůdkou je v našem oddělení tým tzv. dedikovaných inženýrů. Je to vysoce expertní skupina, kde každý člen má několikaleté praktické zkušenosti a vysoce zakořeněné komunikační i odborné dovednosti. Dělí se dle oblasti zaměření na Windows OS a Network Security.

Naší snahou je konstantní vzdělávání, a proto v rámci oddělení využíváme tzv. Development Road Map se strukturovaným popisem každého týmu, jeho funkce a požadovaných znalostí. „Tímto nástrojem chceme podpořit snahu každého zaměstnance posunout kariéru kupředu a podpořit také individuální angažovanost a motivaci. Za 2,5 roku existence Cloud oddělení jsme již úspěšně provedli více než 10 povýšení v rámci tiered technických teamu,” doplňuje Karel Suchý. 

Text nevyjadřuje názor redakce