reklama

Volby na sociálních sítích "vyhrávají" zatím sociální demokraté. Pokud jde o množství zmínek, porážejí hnutí ANO

Volby 2017
Čtěte více: Volby 2017 | volby | sociální sítě | Facebook | ČSSD | ANO
  • Zhruba měsíc před volbami měli nejvíce pozornosti na sociálních sítích sociální demokraté a až po nich hnutí ANO Andreje Babiše.
  • Vyplývá to z analýzy dat sociálních sítí společnosti SentiOne pro iHNed.cz.
  • Studie byla provedena v době od 10. srpna do 19. září, a zahrnuje tedy například žádost policie o vydání Andreje Babiše kvůli financování Farmy Čapí hnízdo.
Volební billboard ANO. Volební billboard ANO. Foto: HN - Ludvík Hradílek

Kdyby bylo množství zmínek na Facebooku nebo Twitteru množstvím hlasů, volby by vyhrála ČSSD s 30 procenty, druhé by bylo ANO s necelými 25 procenty, následovaly by TOP 09 se 14 procenty, ODS s 10 procenty a SPD s 9 procenty.

Potíž je ale v tom, že podle výzkumu společnosti SentiOne, která se specializuje na analýzu dat ze sociálních sítí, je naprostá většina zmínek věnovaných politikům a jejich stranám negativní. 

Počet zmínekSentiment

 

 

 

 

 

 

Poměr negativních a pozitivních zmínek dobře naznačuje, jaké má většina lidí o politicích mínění. Přes 72 procent všeho, co se v posledních týdnech na sociálních sítích objevilo v souvislosti s nějakou politickou stranou, je negativní.

Zajímavé je srovnání stran podle toho, jak velký mají na sociálních sítích podíl pozitivních ohlasů. Zdaleka "nejzapálenější" příznivce má především na Facebooku SPD Tomia Okamury. Přes 43 procent všech příspěvků o této straně má pozitivní obsah. S velkým odstupem následuje ANO, které má 27,5procentní podíl pozitivních zmínek, třetí je TOP 09 s téměř 25,5 procenta pozitivních zmínek. Čtvrtá je ODS (22 procent) a pátí jsou sociální demokraté (21 procent).

Pokud jde o schopnost stran rozpoutat na sociálních sítích diskusi, pořadí prvních dvou se nemění, ale na třetí místo se dostávají komunisté. "Sledujeme, že nejdiskutovanějšími stranami jsou jednoznačně ČSSD a ANO, za nimi potom KSČM," uvádí analýza dat SentiOne provedená v období od 10. srpna do 19. září.

Zmínky a diskuse lidí na sociálních sítích podle očekávání vzrostou především v době nějaké výrazné události. Například v pátek 11. srpna, kdy řada médií zveřejnila zprávu, že policie požádala o vydání Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka kvůli financování Farmy Čapí hnízdo, bylo hnutí ANO v sociálních sítích zmíněno přibližně 11 000krát. A třeba v pondělí 28. srpna se zase středem pozornosti stala ČSSD, která si získala přes 9000 zmínek napříč internetem. Důvodů bylo víc, nicméně hlavním tématem dne byla slova Jiřího Dienstbiera, který prohlásil, že "Nemůžeme říct, že nechceme přijímat muslimy. To nejde".

Z analýzy společnosti SentiOne vyplývá také to, že pokud jde o volby, jsou muži "na sítích" výrazně aktivnější než ženy. Zhruba 70 procent všech zmínek o nadcházejících volbách mají na svědomí muži, ženy jen 30 procent.

Politické strany na sociálních sítích - analýza SentiOne by IHNED.cz on Scribd

Pozn: Studie je založena na analýze obsahu nástrojem SentiOne. Obsah je analyzován na základě klíčových slov. Výsledky obsahují veřejné komentáře na sociálních sítích, mikroblozích, fórech, blozích, webových stránkách a porovnání recenzí. Nejoblíbenějšími místy diskusí jsou Facebook, novinkové portály a mikroblogy - dominantním zdrojem exprese je Facebook, který vytváří 84,37 procenta všech zmínek.

bit
Přeposlat
Diskuse
reklama

Babiše se Zaorálkem čeká stíhací závod. Během večera se utkají ve dvou superdebatách

Sanofi prodá divizi generik, její vlajkovou lodí je česká Zentiva. Cena se může pohybovat kolem tří miliard eur

Brněnskou společnost Moravia IT kupují za sedm miliard Britové. Firma patří v oboru k největším na světě, stojí za překlady Windows

Kdo chce zavést právo nebrat šéfovi telefon? A kdo chce snížit DPH na květiny? Zkuste si, jestli poznáte strany podle programu

Sídlo Goldman Sachs se kvůli brexitu zřejmě přesune z Londýna do Frankfurtu, naznačil na Twitteru šéf banky

reklama