Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v dalších měsících expanzi do Polska a Maďarska. V Česku je internetový obchod poprvé v zisku a za letošní rok očekává tržby přes miliardu korun. V pondělí to řekl spolumajitel Zoot.cz Ladislav Trpák.

"Jestliže chceme být v módě hlavní hráč na trhu střední a východní Evropy, tak nám ještě několik trhů zbývá. Přemýšlíme o expanzi, kde se díváme i po akvizičních příležitostech," uvedl ředitel. Expanzi do Polska a Maďarska chce firma zvládnout do 18 měsíců. Ani v západní Evropě by Zoot podle Trpáka nebyl bez šancí.

Tržby letos vzrostly o 40 procent meziročně a v dalším roce by růst měl být podobný. "Naše ambice je začít šlapat na paty klasickým maloobchodním hráčům, ať už se jedná o H&M či C&A. Naše ambice je dostat se v horizontu tří let nad ně. Růst nad 40 procent ročně se dá udržet," dodal Trpák.

Zoot vydá další dluhopisy za 150 milionů korun. Možnost investovat nabízí i zákazníkům

Ze sortimentu obchodu jsou nejprodávanější šaty, bundy, džíny a trička. Nyní Zoot startuje novinku, která má zákazníkům pomoci při výběru správné velikosti oblečení a odstranit nutnost si zboží zkoušet před koupí. Software bude porovnávat údaje v profilu zákazníka se skutečnou velikostí oblečení naměřenou ve skladu a zákazníka pak například upozorní na nevhodnou objednanou velikost.

Zoot také změní celý způsob chodu výdejen. Z kamenných poboček, které firma nazývá výdejny radosti, se mají stát prodejny nového formátu. Zmizí z nich například prodejní pulty, zákazníci budou mít zboží na vyzkoušení již připravené v kabinkách. Prodavačky také mají mít k dispozici tablety, a budou tak moci lépe zákazníkům poradit.

Ženy tvoří v Česku 80 procent zákazníků Zootu, v Rumunsku je to 60 procent. Nejvíce přitom utrácejí ženy starší 35 let. Řada žen ovšem nakupuje oblečení i pro své partnery.

Zoot.cz upsal v létě během jednoho měsíce dluhopisy v objemu 150 milionů korun. Podle Trpáka se další emise v blízké době nepřipravuje. Celkem má obchod nyní 40 výdejen v Česku, na Slovensku a v Rumunsku. Ve špičce předvánoční sezony očekává až 40 tisíc vyexpedovaných kusů zboží za den.

Trh s módou tvoří v Česku zhruba 80 miliard korun, on-line prodej z toho tvoří asi desetinu. Češi podle průzkumů utrácejí nejméně za módu z okolních států. Podíl výdajů na oblečení na celkových příjmech se v Česku blíží třem procentům, například na Slovensku to je ovšem 4,5 procenta.