Mít dostatek zaměstnanců je klíčové pro úspěch každé firmy. Udržet stávající pracovníky a nalákat uchazeče o práci pomáhá i samotná značka, do které firmy neváhají investovat miliony korun. Kdo věnuje employer brandingu čas a peníze, přitahuje více uchazečů o zaměstnání. Práce pro prestižní značku zvyšuje motivaci, angažovanost a loajalitu stávajících zaměstnanců. Jak své značky budují světoznámé korporace nebo malé rodinné firmy?

Pivovar Svijany

01 svijany

obor: výroba piva
počet zaměstnanců: 153
otevřených pozic: 10

PIVOVAR SVIJANY

Pro svijanský pivovar není budování značky zaměstnavatele nic nového. Kvůli své poloze mezi Libercem a Mladou Boleslaví musí od konce 90. let, kdy jej obnovili noví majitelé, vynakládat značné úsilí, aby zaujal potenciální uchazeče na trhu.

"Jsme menší rodinná firma, takže k tomuto úkolu přistupujeme kreativněji a méně formálně než velké společnosti," popisuje HR manažerka Jana Kučerová. Employer brandingem se zabývá jak celé HR oddělení, tak i externí personalista.

V roce 1998 pivovar koupili noví majitelé a rozhodli se jej zachránit. "Značka Svijany tehdy neměla zrovna dobrou pověst, spíš naopak. Na postupnou změnu tohoto povědomí u lidí v regionu jsme museli v začátcích vynakládat veliké úsilí. Potřebovali jsme zaměstnat řadu specializovaných pracovníků, kterým jsme museli nabídnout výhled stabilního zaměstnání v prosperující firmě," říká Kučerová.

Důležitým se pro uchazeče o práci stalo to, že pivovar dokázal udržet konkurenceschopnou úroveň platů a benefitů. "Pověst Svijan jako atraktivního zaměstnavatele se vyvíjela s tím, jak se zvyšovala kvalita nápoje a jak se Svijany stávaly jednou z nejoblíbenějších značek českého piva," míní Kučerová. Velkou roli v tom podle ní sehrál také patriotismus místních lidí a radost, že se pivovar podařilo zachránit před uzavřením.

Firma buduje svou značku i tím, že se angažuje v regionu. "Nedávno jsme například nákladně zrekonstruovali a zpřístupnili zámek v obci Svijany. Dlouhodobě podporujeme sportovní, kulturní a charitativní akce," říká Kučerová.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.