Hlavní město může začít připravovat dostavbu vnitřního okruhu města, který naváže na tunel Blanka. Rozhodli to pražští radní. Projekční práce na úseku mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy vyjdou zhruba na 350 milionů korun, a pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v roce 2024. Okruh by v takovém případě měl být dokončen v roce 2031.

"Jsem ráda, že jsme na radě našli shodu a hlasy celé koalice prošel návrh pokračování Městského okruhu v původně zamýšlené variantě," prohlásila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, zda zvolí stávající projekt s tunely, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo vedení cesty po povrchu, které navrhla Trojkoalice. "Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, může město od smlouvy odstoupit," uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Plánovaná trasa, kterou prosazují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku se dvěma tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl mít jeden tunel, třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka opět s jedním tunelem.

Trojkoalice navrhuje alternativní trasu. Vychází z návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po trasách, které již existují. Vybudovat by bylo nutné jen dva tunely.

Aby měli zastupitelé čas návrhy prostudovat, předloží je rada až na následujícím zasedání zastupitelstva v listopadu. To kritizuje opoziční TOP 09, podle které se koalice pouze snaží sbírat politické body a samotné hlasování odkládá až po termínu voleb.