reklama

Eurovia CS staví nové sídlo u Thomayerovy nemocnice. Pražskou Krč čeká kvůli novému metru rozsáhlá výstavba

  • Stavební společnost Eurovia CS na začátku příštího roku opustí Palác Dunaj na Národní třídě v Praze. Do konce roku plánuje v Krči dokončit výstavbu nové centrály.
  • Eurovia CS je jednou z prvních společností, která se pouští do výstavby na místě, kam chce Praha vést novou linku metra D.
  • V Krči plánují výstavbu také další developeři. Mezi nimi je například Central Group či Reflecta Development.
Společnost Eurovia CS plánuje postavit nové sídlo v pražské Krči. Společnost Eurovia CS plánuje postavit nové sídlo v pražské Krči. Foto: Eurovia CS

Stavební společnost Eurovia CS se chystá stěhovat do nového sídla. Z Paláce Dunaj na Národní třídě, který letos prodala německé společnosti Zeitgeist Asset Management, zamíří do nové budovy, kterou aktuálně buduje v pražské Krči. "Předpokládáme, že do nové budovy se budeme stěhovat na začátku příštího roku," říká technický ředitel Eurovia CS Michal Sýkora.

Nová budova vzniká v těsné blízkosti ulice U Michelského lesa, nedaleko Thomayerovy nemocnice. Eurovia CS na místě vlastní areál o rozloze zhruba devět tisíc metrů čtverečních. Na něm aktuálně buduje třípatrovou stavbu podle návrhu architekta Petra Koláře, která nabídne zhruba tři tisíce metrů čtverečních ploch.

Na místě bude mít společnost mimo jiné školicí středisko pro své zaměstnance a laboratoře, ve kterých bude vyvíjet a testovat moderní stavební materiály. V novém sídle bude pracovat zhruba šest desítek administrativních pracovníků a vedení společnosti. Od moderní budovy si Eurovia CS také slibuje nižší náklady na provoz a na údržbu.

Eurovia CS začala na projektu nové centrály v Krči pracovat již v roce 2011. Stavební povolení se jí však podařilo získat teprve vloni v dubnu. Následně zahájila stavební práce. Jedním z hlavních důvodů, proč se firma stěhuje z centra Prahy, je parkování. Palác Dunaj nedisponoval žádnými parkovacími místy. "Někteří lidé k nám navíc dojíždí z různých koutů republiky a v centru neměli kde zaparkovat," vysvětluje Sýkora. V krčském areálu bude více než padesát parkovacích míst. Společnost mimo jiné pořídí dva elektromobily.

Na kolik výstavba nového centra vyjde, nechce firma prozradit. Stejně tak nezveřejnila částku, kterou dostala za prodej Paláce Dunaj na Národní třídě. Ten Eurovia CS (dříve SSŽ) opouští po šedesáti letech. Historickou budovu, která se na rohu Národní třídy a Voršilské ulice nachází od roku 1930, využívala od roku 1958.

Nárožní dům má celkem pět pater a uvnitř se dodnes nachází původní a stále funkční výtah páternoster. Dům ve stylu konstruktivismu navrhl ve 20. letech minulého století pro pražské zastoupení rakouské pojišťovny Donau německý architekt Adolf Foehr. Nový německý vlastník má v plánu budovu v centru metropole modernizovat. "Rádi bychom jí architektonicky vrátili původní význam, aby se znovu stala prestižní budovou," prozradil své plány ředitel a spolumajitel Zeitgeist Asset Management Peter Noack.

Eurovia CS je jednou z prvních společností, která se pouští do nové výstavby na místě, kam chce město prodloužit pražské metro. V Krči by mělo výhledově vzniknout několik stanic nové trasy metra linky D. Začátkem roku koupila v Krči pozemky developerská společnost Central Group. Ta na místě zvažuje postavit hotel. Naproti Thomayerově nemocnici chystá stavět byty a kanceláře s obchodními plochami také společnost Reflecta Development.

Dopravní podnik hlavního města Prahy pak nedávno vypsal výběrové řízení na developera, se kterým bude dohromady provádět povrchovou výstavbu nad novými stanicemi. Mezi uchazeči jsou velcí hráči jako například Penta Investments, Geosan Group či Karlin Group. Spolupráce s pražským dopravcem by jedné ze zmíněných firem mohla otevřít cestu k vlastnímu developmentu nad novými stanicemi metra.

Adam Váchal
Přeposlat
Diskuse
reklama

Postavila se agresivní politice Ruska a udržela Evropu jednotnou. Nemá charisma, ale lidé jí věří, říká životopisec Merkelové

Plná náměstí a politici na pódiích jsou při kampani minulostí, za voliči se jezdí na vinobraní či poutě

Na startupovou akci do San Franciska přivezli nejsilnější tým Češi. V Silicon Valley však uspěje jen zlomek

Čínské automobilky zvedly kvalitu vozů a po desetileté odmlce zahajují exportní ofenzivu na západní trhy

Sociální sítě Miloše Čermáka: Myslete si o mně, co chcete. Pokud možno něco hezkého

reklama