reklama

Reklama KDU-ČSL nesmí na dezinformační weby. Sice je to nezlikviduje, ale pro nás je to věc etiky, říkají lidovci

Čtěte více: dezinformace | KDU-ČSL | reklama | web
  • KDU-ČSL v předvolební kampani zakáže svou reklamu na dezinformačních serverech.
  • Strana dosud na těchto webech přímo neinzerovala, nicméně v případě takzvané RTB reklamy se tam mohly její bannery objevit.
  • KDU-ČSL ale nechce podobné servery podporovat, a tak pro ně nyní zakáže i RTB reklamu.
  • Jejich seznam převzala z webu think-tanku Evropské hodnoty.
KDU-ČSL. KDU-ČSL. Foto: ČTK

Reklamní bannery lidovců se nesmí objevit na dezinformačních webech, mezi něž strana řadí mimo jiné i Parlamentní listy. KDU-ČSL nově zakázala, aby se její inzerce na těchto webech objevovala i v rámci takzvané RTB reklamy, kdy se inzertní prostor nakupuje v internetové aukci zprostředkovaně. 

Oznámil to ve středu na Twitteru volební manažer KDU-ČSL Václav Pláteník. K prohlášení připojil odkaz na seznam dezinformačních či manipulativních webů, který vypracoval think-tank Evropské hodnoty.

Na seznamu figurují servery, jako je Aeronet, Sputnik CZ, AC24 či Parlamentní listy, které podle Evropských hodnot produkují nebo sdílejí manipulativní články či takzvané hoaxy.

"Nepoužíváme ani klasický přímo nakoupený prostor na těchto serverech a v této části kampaně jsme weby ze seznamu, který vytvořily Evropské hodnoty, aktivně vyřadili i z RTB reklamy," řekl volební manažer lidovců Václav Pláteník.  

"Již před několika měsíci jsme vyřadili Parlamentní listy z monitoringu tisku a prezentovat se tam ani na podobných dezinformačních serverech nechceme. Nemá to pro ně pochopitelně nijak likvidační efekt, reklamy tam mají dost, je to spíše věc etiky a postoje," dodal. 

Senátor Ivo Valenta, který vlastní poloviční podíl ve společnosti Our Media, vydavateli Parlamentních listů, nechtěl rozhodnutí lidovců podrobněji komentovat.

"Nic o tom nevím, jak jsem již několikrát řekl, do aktivit Parlamentních listů nijak nezasahuji. Je to věcí managementu," napsal.

RTB (real time bidding) reklama je druh internetové inzerce, kdy je bannerová reklama prodávána v aukci, navíc inzerentům umožňuje přesněji cílit na zákazníky. Inzerent v ní však nekupuje prostor přímo na konkrétním serveru, a pokud si nepřeje, aby se jeho obsah objevoval na některých webových stránkách, musí pro ně reklamu aktivně zakázat.

Martina Heroldová
Přeposlat
Diskuse
reklama

Nové testovací centrum automobilky BMW u Sokolova svým významem předčí stávající centra v západní Evropě

Hodnota kryptoměn je už 11 bilionů korun. Bitcoinu věří Musk nebo McAffee, jiní varují před rostoucí bublinou

Víceleté gymnázium nemusí být kvalitnější než základní škola, zjistili vědci. Mívá lepší učitele, zároveň ale větší třídy, upozorňuje Münich

Číňané představili návrh lázeňských Pasohlávek. U Nových Mlýnů chtějí postavit hotel a desítky bytů

Dárky nakupte nejpozději v pondělí, jinak je nestihneme doručit, radí e-shopy. Češi v nich před svátky utratí 38 miliard korun

reklama