Před deseti lety dostal Martin Kačur za úkol přizpůsobit Letiště Vodochody provozu nízkonákladových aerolinek typu Ryanair či Wizzair. Podle původních plánů finanční skupiny Penta odtud měly již příští rok létat i charterové lety pro Čechy mířící na dovolenou. Jenže po několikaleté právní bitvě vodochodské letiště teprve letos v srpnu získalo potřebné "razítko" od ministerstva životního prostředí. Stále proto zůstává hlavně zkušebním letištěm pro Aero Vodochody, výrobce cvičných letadel a bitevníků L-159, kterého miliardář Marek Dospiva v roce 2006 od státu koupil.

Bývalý šéf ruzyňského letiště Kačur představil vůči Ruzyni konkurenční projekt s roční kapacitou 3,5 milionu cestujících v lednu 2010. Asi nikdo v Pentě nečekal, že vše půjde úplně hladce. Sedmiletý boj o kladný posudek EIA ovšem z projektu Vodochody udělal jednu z nejkomplikovanějších staveb v zemi, která je fakticky stále na začátku.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se