reklama

Síla a slabost regulace ojetin

Čtěte více: ojetiny | diesel | konjunktura | regulace | dovoz
  • Ekologická daň penalizuje dovoz ojetin podle stejných parametrů jako v roce 2009.
  • Svět je přitom už o hodně dál.
  • V kombinaci s německým odklonem od dieselů si tak zaděláváme na problém.
Luděk Vainert. Luděk Vainert. Foto: HN - Libor Fojtík

Podle ekonomické teorie s růstem platů klesá poptávka po méněcenném zboží. Tedy takovém, k němuž existuje lepší alternativa. Učebnicovým příkladem jsou second handy, které prosperují v dobách krizí, ovšem když mají lidé víc peněz, zákazníků jim ubude, protože i ti chudší zamíří do běžného obchodu. S auty by to, čistě teoreticky, mělo být podobné. Dalo by se čekat, že s příchodem ekonomického oživení bude o auta z druhé ruky menší zájem, protože si lidé budou moct dovolit něco lepšího.

Česká realita je však jiná. I v době konjunktury na naše silnice proudí ojetá auta čím dál vyšším tempem. A co víc, opravdu dramaticky roste zastoupení těch nejstarších, která z výrobní linky sjela před 15 a více lety. Zatímco v roce 2009 bylo v takřka veteránském věku jen jedno z 50 dovezených aut, dnes už je to každé šesté. Divoký vývoj ve věkovém složení dovážených ojetin ukazuje sílu i slabost státních regulací.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Luděk Vainert
Přeposlat
Diskuse

Ve městě, kde Merkelová prožila své dětství, cítí k německé kancléřce respekt, ale rozhodně ne obdiv

Evropská komise zkoumá závadnost rumového aroma. Lihovarníci chystají změnu receptu tuzemáku

Trump vyhlásil bankovní blokádu KLDR. Obchod se Severní Koreou zakáže bankám i Čína

Investiční rating od Moody's sníží cenu, za kolik si CPI Property Group půjčuje, věří šéf firmy Němeček

Volný pohyb osob je bláznivý nápad, hřímal euroskeptik Farage na setkání příznivců Svobodných v Praze

reklama