reklama

Firmy svádí boj o dětské diváky, ty místo televize táhne streaming. Disney kvůli tomu přerušil spolupráci s Netflixem

Čtěte více: televize | streamování | děti
  • Malí diváci jsou ideálními konzumenty streamů - rádi si pouští tu samou epizodu či film znovu a znovu.
  • To si uvědomují i televize a servery a přizpůsobují svůj obsah dětskému publiku.
  • Boj se naplno rozjel v úterý, kdy Disney přerušil další plánovanou spolupráci s Netflixem, a oznámil vznik vlastní streamovací služby.
jarvis_598ca653498e27acf780e9c7.jpeg Kabelové televize už děti tolik nelákají. Roste obliba streamovacích služeb. Foto: Shutterstock

Kabelové stanice s nonstop vysílanými pohádkami už děti příliš nelákají. Tradičním televizím podle agentury Nielsen u věkové kategorie 2−34 za posledních pět let klesla sledovanost v hlavním vysílacím čase o 34 procent. Své o tom ví společnost Disney. Její kanály jako Disney Channel pro ty nejmenší nebo Freeform zaměřený spíše na teenagery ztratily každý za poslední tři roky asi čtyři miliony předplatitelů. První z původních 97 milionů a druhý z 95 milionů předplatitelů. Daleko více těch menších i mladistvých nyní sleduje streamovací kanály nebo on-line servery.

Disney na to zareagoval tak, že v úterý přerušil další plánovanou spolupráci s on-line platformou Netflix, a oznámil vznik vlastní strea­movací služby. Od roku 2019 tak bude možné zhlédnout Toy story 4 či Frozen 2 on-line, stejně tak jako tradiční dětský program vysílaný už od roku 1983 kabelově.

Z gaučů před televizními obrazovkami se dětské publikum přesunulo kamkoliv, kam dosáhne internetové připojení. Už dvouleté až čtyřleté děti sledují videa na tabletech nebo telefonech, podle Nielsenu dokonce až 60 procent z nich. Podobnou sledovanost vykazují i dalších věkové kategorie.

Malí diváci jsou totiž ideálními konzumenty streamů − rádi si pouští tu samou epizodu či film znovu a znovu. "Na streamingu pro děti je skvělé, že nejsou vázané nepřetržitým vysíláním. Můžeme je pobídnout k tomu, aby si pořad zastavily nebo opět přehrály. Posadíme je zkrátka do sedadla řidiče," vysvětlila listu Los Angeles Times Tara Sorensen, vedoucí dětské sekce v Amazon Studios.

Výzkumná firma eMarketer zjistila, že sledovanost videí u dětí ve věku 11 let by se v USA měla v roce 2019 zvýšit na 74 procent z 68 procent v roce 2013. Streamovací společnosti si tak rozdělí další miliony dolarů z odběratelských poplatků. Disney ale není jediný, kdo se snaží získat mladé diváky.

Netflix na ně podle internetového magazínu Quartz cílí 60 z nabízených 400 pořadů. Podobně je na tom také Amazon, kolem pěti procent speciálního programu pro nejmenší nabízí i další poskytovatel on-line obsahu Hulu. Čtyři nové dětské seriály začne od jara vysílat rovněž YouTube. Server to oznámil v únoru během oslav 2. výročí od založení aplikace YouTube Kids, která má podle časopisu Fortune zatím na kontě více než 30 miliard zhlédnutí a kolem osmi milionů diváků každý týden.

Ani HBO nechce zůstat pozadu. Odkoupila proto před dvěma lety vysílací práva na legendární pořad pro děti Sezamová ulice, jehož díly vysílá kabelem i streamem. Amazon prime video se pak příští rok chystá na "nejnovější tah v bitvě mezi rostoucími streamujícími giganty", jak napsal deník The New York Times. Uzavře smlouvu s veřejnoprávní americkou televizí PBS na streamování většiny dětských pořadů.

Barbora Loudová
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Investoři sázejí na růst trhů v rozvíjejících se zemích jako je Mexiko, Brazílie či Česko. Vývoj ohrožuje situace okolo KLDR

Nejvíc bytů k pronájmu je na severu Moravy, bydlení je tam přitom dvakrát levnější než v Praze. Podívejte se na mapu nájmů v Česku

Policie zastřelila řidiče dodávky z Barcelony. Všichni členové teroristické buňky jsou tak ve vazbě, nebo po smrti

Poslední úsek dálnice D11 je otevřen. Řidiči po ní bez omezení dojedou až do Hradce Králové

Daimler zvažuje stavbu logistického centra u Prahy. Bylo by největším svého druhu v republice

reklama