reklama

Předvolební billboardy? Zatím smutný pohled

  • Žádná předvolební kampaň mi zatím nepřišla tak prázdná jako právě letošní snahy o politický marketing.
  • Mohl by se někdo z politiků aspoň chvíli soustředit na to, co vlastně chce s touto zemí dělat?
  • Zatím to vypadá, že se strany potácejí mezi odporem k Babišovi, odporem k Evropské unii a odporem k islámu.
Pózující kandidát, heslo... Moment, ale nebyla to reklama na hodinky? Pózující kandidát, heslo... Moment, ale nebyla to reklama na hodinky? Foto: Koláž Filip Rožánek

Efektivita politických billboardů je před volbami velmi nízká. Ale je léto, komerčně slabé období, a z každého rohu se na nás zase začínají usmívat dokonale vyžehlení kandidáti.

Předvolebních kampaní mám v paměti pěknou řádku, ale žádná mi za ty roky nepřišla tak prázdná jako právě letošní snahy o politický marketing. Dříve se aspoň na billboardech slibovalo. Teď jsou na nich buď dokonale prázdná hesla, nebo podivné filozofické úvahy. Jako by si strany řekly, že nějak se peníze utratit musí a nemít na plakátu heslo nejde.

Na rozpoznání, přečtení a pochopení venkovní reklamy máte obvykle pár sekund. Produkty to mají jednodušší: fotka židle, velké číslo a název prodejny vás k nějakému rozhodnutí posunou.

Ale úderná politická myšlenka, která ve vás vyvolá emoci a spojíte si ji s obličejem, to je vzácnost. Navíc takovým obličejem, u něhož je emoce ve výsledku pozitivní. A pak je tu ještě drobnost: musíte vystoupit z řady jiných obličejů s jinými hesly, u nichž se víceméně střídají jen barvy.

Reálně většinou skončíte u letmo zaznamenané barevné změti, kde bylo napsané něco, byl u toho buď muž (častěji), či žena a asi to byla politická strana, ale mohl to být i realitní makléř. Nebo to bylo pokračování kriminálky na Nově?

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Filip Rožánek
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama