reklama

Petr Jedinák: Snažím se vrátit do fotografie pravdu

  • Roky dohlížel na typické pojetí fotografií v týdeníku Reflex. Dnes je Petr Jedinák na volné noze. Z portrétů i zpravodajských snímků se podle něj vytratila autentičnost a z fotografií se stala nákladová položka.
Historické aparáty v jeho domácím ateliéru nejsou jen na okrasu, skutečně s nimi fotí a je to jeho oblíbená technologie. Historické aparáty v jeho domácím ateliéru nejsou jen na okrasu, skutečně s nimi fotí a je to jeho oblíbená technologie. Foto: Lukáš Bíba

Většina světové populace je vizuálně negramotná a média tomu bohužel jdou naproti, říká uznávaný český fotograf a autor knihy o portrétech Petr Jedinák.

Viděl jste v poslední době nějaký zajímavý portrét v médiích?

Moje kritéria, co považuji za zajímavý portrét, jsou natolik přísná, že jsem žádný takový v poslední době neviděl. Když si vezmeme, co by fotografie v médiích měla splňovat, tak by měla přinejmenším přitáhnout pozornost čtenáře, aby se zajímal o text. To je minimum. Ve své praxi jsem se snažil prosadit názor, že fotograf má stejné právo se vyjádřit k tématu, které zpracovává, jako píšící redaktor. Pokud si tedy o něm něco myslí. A trvalo řadu let, než jsem to obhájil v rámci redakce Reflexu. Tahle myšlenka totiž úplně v českých redakcích zakotvená není a to je základní problém.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Filip Rožánek
Přeposlat

Inkluze pomáhá i nadaným dětem. Nemusí čekat na pedagogicko-psychologickou poradnu, učitelé je odhalí díky testům

Americké trhy mají za sebou rekordní sérii. Finančníci očekávají "soudný den"

Desítky politických stran porušují zákon, odhalil nový úřad. Nedodávají například informace k transparentním účtům

Musíme najít způsob, jak se s umělou inteligencí spojit, říká její vývojář Marek Rosa

Drahoš se stal třetím oficiálním kandidátem na prezidenta, nasbíral již více než 78 tisíc podpisů

reklama