reklama

Rozšíření mýta na silnice první třídy odmítají firmy i odboráři. Přineslo by zdražení potravin i cestování, varují

Čtěte více: mýtné | odbory
  • Pokud dojde k rozšíření mýtného, plánují dopravci případné vyšší náklady přenést zřejmě na konečné spotřebitele.
  • V důsledku tak může podražit zboží i přeprava osob.
  • Kromě Hospodářské komory a Svazu průmyslu a dopravy kritizovaly rozšíření mýta například Asociace krajů i sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.
Rozšíření ministerstvo dopravy zdůvodňuje potřebou vypsat výběrové řízení, které nebude zvýhodňovat jedinou technologii - Ilustrační foto. Rozšíření ministerstvo dopravy zdůvodňuje potřebou vypsat výběrové řízení, které nebude zvýhodňovat jedinou technologii - Ilustrační foto. Foto: foto: HN - Martin Svozílek

Odbory i zaměstnavatelé v pondělí na společném zasedání s vládou shodně odmítli rozšíření mýtného na silnice první třídy. Tripartita to oznámila na Twitteru. Dopravní firmy podle zaměstnavatelů tvrdí, že náklady budou muset přenést na spotřebitele.

"Upozorňujeme, že plánované rozšíření mýta o 900,2 kilometru silnic první třídy je prosazováno vládou přes nesouhlas dotčených profesních organizací. Dopravní firmy odmítají takové rozšíření, protože by ho musely promítnout do výše ceny přepravy osob a zboží a velmi pravděpodobně přenést na spotřebitele," uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.

Od tendru na dodavatele, který nedávno vypsalo ministerstvo dopravy, Hanák očekává, že bude transparentní a přinese levnější výběr mýta.

Rozšíření ministerstvo dopravy zdůvodňuje potřebou vypsat výběrové řízení, které nebude zvýhodňovat jedinou technologii, případně konkrétního dodavatele. Pokud by byl tendr vypsán pouze na převzetí stávajícího systému, obává se ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) toho, že by byl úřad podezírán z nadržování nynějšímu dodavateli, společnosti Kapsch.

Kromě Hospodářské komory a Svazu průmyslu a dopravy kritizovaly rozšíření mýta například Asociace krajů i sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí v současnosti zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

ČTK, eko
Přeposlat
Diskuse
reklama

Režim KLDR je zvrácený. Pokud nás bude ohrožovat, nezbude nám než Severní Koreu zcela zničit, prohlásil Trump v OSN

Do Prahy přichází čínský start-up na sdílení kol ofo. Začneme se 300 koly, která se sama zamknou, říká muž, který firmu přivedl

Češi bývali i premianty Evropy. Podívejte se do dob, kdy se ekonomicky vyrovnali Norům, Rakušanům a válcovali Finy

České automobilky letos vyrobily 940 tisíc osobních aut, o 5,7 procenta více než loni. Méně vozů vyprodukovala jen kolínská TPCA

Daňoví úředníci neustáli tlak politiků, když začali plošně prověřovat korunové dluhopisy, říká bývalá Babišova náměstkyně Hornochová

reklama