reklama

Pneumatiky budoucnosti budou měnit vlastnosti podle teploty a typu povrchu a komunikovat s palubním počítačem. Vyrábět se mohou z pampelišek

  • Novým pneumatikám značky Michelin nebude hrozit proražení. Jejich majitel se obejde bez kompresoru i hustilky.
  • Neobsahují totiž žádný jednolitý dutý prostor, protože se skládají z jakýchsi buněk, které se podobají sklípkům v našich plících.
  • Chytré pneumatiky budou komunikovat s vozem i s řidičem.
Majitel se obejde bez kompresoru i hustilky - Ilustrační foto. Majitel se obejde bez kompresoru i hustilky - Ilustrační foto. Foto: Archiv HN

Pneumatika je sice zdánlivě jednoduchá věc, představuje ale klíčový prvek v systému automobilu a zdroj mnoha problémů.

Ojetý vzorek může způsobit smyk, přilnavost k vozovce se mění podle počasí, proražení za jízdy může způsobit vážnou nehodu, jejich huštění je nepříjemná povinnost. V neposlední řadě pak jejich likvidace představuje vážný ekologický problém. Konstrukční týmy předních výrobců se proto zaměřují na vývoj pneumatik, které by těmito nectnostmi netrpěly.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan A. Novák
Přeposlat
Diskuse

Živě: Kalousek oznámil odchod z čela TOP 09. Na sněmu nebude obhajovat funkci

Piráti pro všechny případy připravili seznam ministerstev, o která stojí: Zajímá je hlavně průmysl, ale i finance nebo školství

Zeman ví, že Babiš je jediný politik, který ho může ohrozit. Jeho vládu jmenuje až poté, co ANO rozhodne, koho podpoří v boji o Hrad

Proti řidiči v Plzni zakročili se zbraní v ruce a v civilu šéfové zásahové jednotky. Jeden z nich loni získal medaili za příkladnou práci

Facebook na Slovensku testuje zásadní změnu, ukazuje pouze příspěvky přátel a reklamu

reklama