reklama

Kvůli digitalizaci a robotizaci zanikne přes polovinu pracovních míst v Česku, tvrdí premiérův poradce Špidla

  • Až 53 procent pracovních míst ubude v Česku kvůli digitalizaci průmyslu.
  • Tvrdí to hlavní poradce premiéra a bývalý předseda vlády za ČSSD Vladimír Špidla.
  • Podle studie ministerstva práce a sociálních věcí může v příštích dvaceti letech po nástupu robotů zaniknout asi desetina pracovních míst.
Kvůli digitalizaci v ČR ubude až 53 procent pracovních míst, tvrdí Vladimír Špidla. Kvůli digitalizaci v ČR ubude až 53 procent pracovních míst, tvrdí Vladimír Špidla. Foto: HN – Michaela Danelová

Digitalizace a robotizace průmyslu vyvolá radikální změnu organizace práce, zanikne řada pracovních míst. Odhaduje se, že v Česku jich ubude až 53 procent. Na konferenci Směrem k práci 4.0 to v pondělí řekl ředitel odboru poradců předsedy vlády Vladimír Špidla. Některé profese zaniknou, jiné se přemění. Primárním úkolem bude zvládnout sociální a společenské důsledky těchto změn, dodal.

"Panují obavy, že kvůli digitalizaci a robotizaci zanikne řada pracovních míst. Změny budou, ale vzniknou i nové profese, více lidí bude potřeba třeba ve službách," doplnila ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

ČTK, dap
Přeposlat
Diskuse

Drahoš má největší podporu u voličů, kteří ho znají, ukázal průzkum agentury STEM/MARK. Nejhůře v něm dopadl Topolánek

Posilování koruny se zastavilo. Česká měna je nejslabší za posledních šest týdnů, o dalším osudu rozhodne verdikt ČNB

Deset milionů zákazníků nemělo přístup ke svým bitcoinovým účtům. Investory trápí rychlé výkyvy ceny a útoky hackerů

Walt Disney kupuje filmová a televizní studia 21st Century Fox. Jejich cena se blíží českému státnímu rozpočtu

Nejsem Marek Dalík a jsem slušný, rovný člověk, říká expremiér a prezidentský kandidát Mirek Topolánek

reklama