Marketingová komunikace je řemeslo. Skutečně profesionální disciplína, která se bohužel zařadila mezi obory, o nichž si široká veřejnost myslí, že je zvládne každý. A tak se mnoho let potýká s přívalem nýmandů, jimž stačí načíst si několik pouček na internetu, napsat si na vizitky senzačně znějící anglickou pozici a chrlit do světa jeden amatérský nedodělek za druhým.

Navíc se s příchodem nových technologií celý obor štěpí, takže hned po škole můžete být králem digitálního marketingu se zaměřením na product placement ve videích na YouTube. A když máte nos hodně nahoře, můžete si dělat selfie na konferenci správců sociálních sítí a poslouchat tam motivační přednášku, jak je zrovna vaše práce v celém marketingu ta nejtěžší.

Typickým marketingovým rychlokvaškám často chybí soudnost, přehled, cit pro situaci, pokora a respekt k základním pravidlům profese. Komunikaci s novináři zajišťuje sekretářka mezi vařením kávy a objednáváním toneru do tiskárny. Loga vyrábějí studenti málem za pytlík bonbonů, web se někde obšlehne a komunikace se zákazníky je promyšlena tak dokonale, aby se s klienty vůbec nemuselo mluvit.

A když je potřeba venkovní reklama? Nahá žena to jistí, ta přece prodá všechno. Po dvou panácích vymyslíte i nějaký lechtivý slogan.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se