reklama

Vsetínský Climax sází na západní trhy. Výrobce žaluzií investuje 100 milionů do nové výroby

Čtěte více: rolety | Vsetín | export
  • Do dvou let chce firma ze Vsetína nabrat až sto nových zaměstnanců.
  • Výrobce stínění Climax investuje 100 milionů korun do nové výroby.
  • Trh se stíněním v Česku roste meziročně o 20 procent.
Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Miroslav Jakubec, ředitel firmy Climax ze Vsetína Foto: HN - Libor Teichmann

Teplejší počasí, rozmach výstavby rodinných domů nebo větší důraz na soukromí nahrávají výrobcům žaluzií a rolet. "Lidé se z paneláků stěhují do rodinných domů, chtějí co nejvíce času trávit venku. Vidíme obrovský nárůst pergol a markýz, na které lidé potřebují stínění," popisuje trend Miroslav Jakubec, zakladatel a ředitel společnosti Servis Climax ze Vsetína. Podnik vyrábí na míru venkovní žaluzie, rolety, markýzy, sítě proti hmyzu nebo stínění do interiéru.

"Zákazníci také chtějí více soukromí, dříve se nerozlišovalo, jestli si dáte žaluzie vnitřní, nebo venkovní, byla to protisluneční ochrana. Poslední dobou registrujeme zvýšený zájem o látkové rolety, které zabraňují pohledům zvenčí," uvádí Jakubec. Až 60 procent celkové výroby Climaxu nyní stojí právě na výrobcích venkovního stínění. V Česku loni nejvíce výrobků vsetínské firmy mířilo do prstence okolo Prahy.

Díky rostoucí poptávce má společnost za sebou nejlepší rok v historii − utržila téměř miliardu korun a zisk překročil 100 milionů korun. "Trh v Česku meziročně roste o 20 procent, může za to zanedbání oboru v minulosti," tvrdí Jakubec.

Přestože lidé v Česku si na stínicí techniku připlácí, Climax bude i v dalších letech sázet hlavně na zahraničí. Přibližně za 100 milionů postaví novou výrobnu na produkci zejména fasádních clon.

Ke stávajícím pěti halám, kde kdysi vyráběla vsetínská zbrojovka, přibude šestý provoz. A k současným přibližně 430 zaměstnancům chce do dvou let přibrat až 100 dalších. "Víme, že v západní Evropě jsou populární látkové clony upevněné na konstrukci vně domu. My to už vyrábíme, ale zatím ve velice omezeném obsahu," objasňuje Jakubec a doplňuje, že až zdesetinásobí produkci.

Většina tohoto zboží se bude prodávat za hranicemi, kde se podle Jakubce udávají i trendy. "Český trh je kopií Západu, prodáváme tady to, co se nám osvědčilo venku," popisuje podnikatel.

Climax v Česku přes obchodní partnery prodává asi 35 procent produkce. Zbytek míří hlavně do západní Evropy, především do Rakouska, Německa nebo Švýcarska.

"Východní Evropa nás příliš neláká, protože děláme výrobky střední a vyšší cenové kategorie, a proto bychom tam měli problém s cenou," vysvětluje Jakubec.

Podnik zakládal na začátku 90. let. V té době se zaměřoval na montáž těsnicí techniky, tehdy ještě dřevěných oken a dveří. "S každým příchodem jara jsem hledal možnosti, jak byznys obohatit," vzpomíná Jakubec. Postupně se tak začal zaměřovat na stínicí techniku a vybudoval jednu z největších firem v oboru.

Servis Climax si z domácího trhu ukusuje přibližně třetinu. O zákazníky se přetahuje například s opavskou firmou Isotra, německým podnikem Warema či nizozemským výrobcem Hunter Douglas.

Kateřina Adamcová
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Tady je Faltýnkovo. Bývalý sociální demokrat a dnešní místopředseda hnutí ANO umí řídit stát jako firmu

Soud zrušil miliardovou pokutu za kartel stavebních firem. Antimonopolní úřad prý získával informace k případu nezákonně

Hrad trápí Zemanova únava, omezuje proto jeho program. Potřeboval by až dva týdny volna, říká prezidentův lékař

CVVM: Důvěra v Zemana po krizi spadla pod 50 procent, vládě se za měsíc propadla skoro na polovinu

SPECIÁL: Ještě den a cigareta v restauraci vás může přijít na pět tisíc korun. Někteří hospodští chystají "klubový" odboj

reklama