reklama

Když se cesta stane cílem: Ve Švýcarsku se vyplatí nepospíchat a vydat se vlakem do lesů a hor

ego!
  • Nejsou nejrychlejší, nejmodernější ani nejluxusnější. A přesto se o nich vyprávějí legendy.
  • Švýcarské vlaky předchází stejná pověst jako celou zemi helvetského kříže - fungují přesně jako hodinky!
  • A navíc vás téměř při každé jízdě odmění fantastickými výhledy na rozkošnou krajinu ozdobenou působivými alpskými vrcholky.
jarvis_591da0cf498e14905c839fe8.jpeg Historická zubačka na vrchol Schynige Platte nad Brienzersee. Foto: swiss-image.ch/Rob Lewis

Švýcarsko je poměrně malá země, tudíž nepotřebuje spěchající rychlovlaky brázdící Francii či Japonsko. Naopak, když jedete ve švýcarském vlaku, přejete si, aby jel co nejpomaleji. Za okny se totiž promítá nádherný, nekonečný film. Starobylá konfederace měla díky své neutralitě obrovské štěstí, neboť se jí vyhnuly obě ničivé evropské války, takže na každém kroku, či spíše na každém kilometru na vás čeká historická či romantická scenerie − gotický kostel ztracený uprostřed kopců, hrdá tvrz na pahorku či zelené louky se stády krav. A k tomu dechberoucí výhledy na zrcadlící se hladinu průzračných jezer či na zasněžené horské velikány.

Informace pro vás

www.rhb.ch
www.jungfrau.ch
www.SwissTravelSystem.com

Praktické informace k cestám do Švýcarska v češtině: www.MojeSvycarsko.com

To všechno je jen vnější kulisa. Druhou hodnotou tamních vlaků a vlastně celého švýcarského dopravního systému je jeho dokonalá praktičnost. Vlakem a navazujícími autobusy se dostanete do každého koutu země stejně pohodlně a rychle jako autem, takže mnoho Švýcarů žijících ve městech auto ani nevlastní, protože ho prostě nepotřebuje. Vlaky bohatě postačí.

Pro turistu ze střední Evropy navíc představuje první jízda švýcarským vlakem malý kulturní šok. Zdejší vagony jsou absolutně čisté, příjemně tiché a hlášení zastávek probíhá obvykle ve třech až pěti jazycích − tedy německy, francouzsky, anglicky a občas i italsky nebo rétorománsky.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Libor Budinský
Přeposlat
Diskuse

Do Prahy přichází čínský start-up na sdílení kol ofo. Začneme se 300 koly, která se sama zamknou, říká muž, který firmu přivedl

Češi nebyli vždy chudáky Evropy. Podívejte se do dob, kdy se ekonomicky vyrovnali Norům, Rakušanům a válcovali Finy

Daňoví úředníci neustáli tlak politiků, když začali plošně prověřovat korunové dluhopisy, říká bývalá Babišova náměstkyně Hornochová

Byla to blamáž, Liglass nikdy nepostavil ani vodní mlýn, natož elektrárnu, rozčilují se kyrgyzští poslanci a žádají, aby padaly hlavy

Su Ťij přijede do Prahy. V době, kdy ji svět kritizuje za masakry a vyhánění barmských Rohingů, ji pozval Sobotka

reklama