reklama

Polská vláda podpoří rozvoj elektromobilů. Slibuje si od toho rozvoj ekonomiky i výzkumu

  • Polská vláda dokončuje zákon, který by od příštího roku měl umožnit masový rozvoj elektromobilů.
  • Vládní konzervativci chtějí pomocí elektromobility zvýšit celkovou úroveň polského hospodářství a podpořit výzkum a vývoj.
  • Kritici tvrdí, že plány, jejichž náklady ponese hlavně stát a státní firmy, jsou nerealistické.
jarvis_5915e548498ed7c7ba2332a6.jpeg Polská vláda chce, aby se elektromobily staly "autem pro všechny, nejen pro bohaté". Foto: HN - Martin Ehl

Polský Lidl má zajímavou novinku: firma ABB postavila první nabíjecí stanici pro elektromobily u jednoho z jeho 600 polských obchodů. Německá obchodní síť buduje nabíjecí stanice po celé Evropě, což se hodí polské konzervativní vládě. Podle jejích plánů se má Polsko stát lídrem elektromobility v Evropě a v roce 2025 má po polských silnicích jezdit milion elektromobilů.

Zákon, který by to všechno měl umožnit (včetně provozu aut bez řidiče), nyní vláda předložila k veřejné diskusi a na konci května má zamířit do parlamentu. Elektromobilita se má stát ukázkovým programem v ambiciózním plánu hospodářského rozvoje, který loni představil vicepremiér a ministr rozvoje Mateusz Morawiecki.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Martin Ehl
Přeposlat
Diskuse

Ceny bytů dál výrazně rostou, v paneláku rychleji než v novostavbách. Za čtvrt roku metr čtvereční v Praze podražil o 5 tisíc

Mayová si po brexitu přeje dvouleté přechodné období, aby se obě strany přizpůsobily novým pravidlům

Soud zrušil zajišťovací příkazy na 340 milionů proti opavské firmě FAU. Celníci podle něj neměli důvod je vydat

Uber přišel o licenci v Londýně, služba podle starosty není bezpečná. Zákaz se dotkne 40 tisíc řidičů

Zaspali jsme s elektromobily. Technologickými lídry už nejsme my Němci, ale Američané a může být hůř, naznačuje šéf úspěšné IT firmy

reklama