reklama

Pár poznámek k jedné Babišově větě

Názory
Čtěte více: Babiš Andrej | demokracie | sněmovna
  • "To je neuvěřitelné, co si ke mně sněmovna dovolila!" prohlásil Andrej Babiš.
  • Vždy, když se autokratický majitel hnutí ANO přestane kontrolovat, máme příležitost nahlédnout do jeho myšlenkového světa a spatříme totéž: nechuť k pravidlům.
  • Z jeho věty na adresu sněmovny je jasné, kdo je mu nepřítelem - instituce liberální demokracie, které ještě plně neovládá.
Komentátor HN Petr Honzejk. Komentátor HN Petr Honzejk. Foto: HN - Matej Slávik

Andrej Babiš prohlásil: "To je neuvěřitelné, co si ke mně sněmovna dovolila!" Je to klíčová věta. Právě v ní se skrývá hlavní důvod, proč je Babiš pro Česko problém, ne v nějakých daňových únicích. "Co si to dovoluješ" je věta, kterou vpálí rodič rozjívenému dítěti, učitel drzému žákovi, rozvádějící se partner svému protějšku. Zkrátka nadřízený podřízenému, nenávidějící nenáviděnému.

Je zcela nemyslitelné, aby demokratický politik, ministr, takto mluvil o sněmovně, které je odpovědný. Babiš zjevně demokratem není. Svou arogantní větou dal najevo, že je mu systém zastupitelské liberální demokracie z duše protivný. A naznačil tím své preference: buď mít celý demokratický systém na povel, či se s ním rovnou rozvést a zkusit to jinak.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Petr Honzejk
Přeposlat

Průzkum: Pro třetinu Čechů je v pořádku obcházet daně, čtvrtina neví, co je šedá ekonomika

Největší chyba by byla to teď vzdát, řekl šéf odborářů slovenského VW. Stávka už dopadla i na české dodavatele

Druhá nejhodnotnější digitální měna se na moment propadla o 99 procent z 317 dolarů na 10 centů. Zapříčinil to milionový prodej

Kruliš si o jízdu v BMW sám řekl, předpisy nikdo neporušil, rozhodlo prezidium. Nový supervůz dostane policie příští týden

Vyhozeného zakladatele Uberu podpořili zaměstnanci. Nedělejte chybu jako Apple nebo Twitter, vzkazují vedení

reklama