reklama

Cena zboží se od údaje v letáku lišila až o 67 korun. Inspekce rozdala pokuty za 16 milionů, největší dostal Penny Market

  • Největší pokutu za chyby během výprodejů dostal od České obchodní inspekce řetězec Penny Market.
  • Isnpekce za podobné prohřešky udělila pokuty celkem za 16,5 milionu korun.
  • Je to o více než tři miliony korun více než v roce 2015.
Největší pokutu za chyby při výprodejích dostal Penny Market. Největší pokutu za chyby při výprodejích dostal Penny Market. Foto: foto: HN - Martin Svozílek

Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila loni obchodníkům za nedostatky během výprodejů a slevových akcí pokuty za 16,5 milionu korun. Je to o více než tři miliony korun více než v roce 2015. Nejvyšší pokutu dostal řetězec Penny Market. Porušení předpisů zjistila inspekce ve 43 procentech kontrol. ČOI to uvedla v páteční tiskové zprávě.

"I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy. Zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tj. cenou po slevě," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Nejvyšší pokutu loni inspekce uložila obchodnímu řetězci Penny Market. Celkem dostal 41 sankcí ve výši 5,2 milionu korun. Společnost opakovaně porušovala zákon o ochraně spotřebitele, který mimo jiné prodejci ukládá povinnost účtovat za stejnou cenu, s jakou byl spotřebitel seznámen v okamžiku nabídky. "Zákazník tak mohl v tomto supermarketu v avizovaných slevových akcích koupit například prací prášek, kdy rozdíl mezi účtovanou cenou a deklarovanou slevou byl až 67 Kč, nebo jeden kus dárkového setu nápojů, kdy deklarovaná cena byla 199 Kč a účtovaná cena byla 249 Kč," dodal Fröhlich.

Inspektoři loni za porušení předpisů během výprodejů uložili obchodníkům celkem 1801 pokut za uvedených 16,5 milionu Kč, což je o 392 pokut a téměř o 3,2 milionu Kč více než v roce 2015. Celkem ČOI provedla 5355 kontrol.

V 893 případech ČOI zjistila porušení povinnosti obchodníka informovat spotřebitele o konečné ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, tj. o ceně po slevě. V 610 případech šlo o porušení zásady poctivosti prodeje.

ČTK, hec
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

České firmy míří na Balkán. Vidí tam velký potenciál, problémem je ale nepřehledné právní prostředí

Ivana Zemanová: Manžela budu následovat bez ohledu na jeho funkci

Přísnější ochrana dat se blíží. Nepřipraveným firmám hrozí stamilionové pokuty

Ve vedení lidovců jsou Roithová i Čunek. Sjezd KDU-ČSL jedná o volebním programu a navrhuje zvýšit výdaje na obranu

Dividenda od Polymetalu přinese Kellnerově PPF přes čtvrt miliardy korun

reklama