reklama

Barbie už tolik netáhne. Výrobce hraček Mattel vykázal ve čtvrtletí nejhorší ztrátu od roku 2002

Výsledky
Čtěte více: výsledky firem | Mattel | USA | Barbie | hračky
  • Důvodem ke zvýšení ztráty Mattelu na 113,2 milionu dolarů je slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price.
  • Společnost už v lednu varovala, že jí kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí.
  • Dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali.
Zájem o panenky Barbie klesl. Zato se prohloubila ztráta Mattelu. Zájem o panenky Barbie klesl. Zato se prohloubila ztráta Mattelu. Foto: Reuters

Výrobce hraček Mattel hospodařil v prvním čtvrtletí s nejvyšší ztrátou od roku 2002, příjmy se pak snížily nejvíce od roku 2009. Přispěla k tomu slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price a nabídka velkých slev. Firma se totiž musela zbavit zásob, které jí zůstaly po slabém prodeji v předchozím kvartále. Čistá ztráta se zvýšila na 113,2 milionu dolarů (2,8 miliardy korun) z loňských srovnatelných 73 milionů dolarů, oznámila firma ve čtvrtek.

Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali. Tržby se za tři měsíce do konce března snížily o 15,4 procenta na 735,6 milionu dolarů, analytici v anketě agentury Reuters čekali 801,4 milionu dolarů.

Ztráta na akcii ve čtvrtletí činila 32 centů, zatímco analytici počítali se ztrátou 17 centů.

Tržby z prodeje hraček pro dívky a chlapce, kam spadají i panenky Barbie, ve čtvrtletí klesly o 16 procent. Divize má na celkových tržbách podíl 60 procent. Prodej samotné značky Barbie se snížil o 13 procent. Tržby z prodeje hraček pro nejmenší Fisher-Price klesl o devět procent.

Společnost současně kvůli slabým výsledkům za první čtvrtletí zhoršila výhled růstu prodeje na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.

ČTK, hec
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

České firmy míří na Balkán. Vidí tam velký potenciál, problémem je ale nepřehledné právní prostředí

Ivana Zemanová: Manžela budu následovat bez ohledu na jeho funkci

Přísnější ochrana dat se blíží. Nepřipraveným firmám hrozí stamilionové pokuty

Ve vedení lidovců jsou Roithová i Čunek. Sjezd KDU-ČSL jedná o volebním programu a navrhuje zvýšit výdaje na obranu

Dividenda od Polymetalu přinese Kellnerově PPF přes čtvrt miliardy korun

reklama