reklama

Francouzi jsou rozdělení a z politiky zklamaní. Velká část nechce volit, nebo dají hlas extremistům, říká politolog

  • Marine Le Penová se prezidentkou Francie nestane, říká pro HN francouzský politolog působící v Praze Martin Michelot.
  • Francouzi jsou podle něj na pokraji deprese a politika je zklamala.
  • Letošní prezidentské volby jsou podle Michelota nejdůležitější za několik generací.
jarvis_58f8cbc1498ebdf0c6ee6f8a.jpeg Francouzský politolog Martin Michelot žije v Praze a fandí fotbalové Bohemce. Foto: HN - Libor Fojtík

Letošní prezidentské volby ve Francii jsou nejdůležitější za několik generací, říká v rozhovoru s HN Martin Michelot, francouzský politolog žijící v Praze. V rodinách a mezi přáteli jsou proto diskuse o politice mnohem bouřlivější než dřív. Zároveň je ale značná část Francouzů z politiky zklamaná. Prohlašují, že volit buďto nepřijdou, nebo podpoří extremistické kandidáty.

HN: Dá se vůbec odhadnout, koho půjdou nerozhodnutí Francouzi volit?

Těžko. Politika Francouze rozděluje od nepaměti, letos je to ale ještě mnohem složitější. Dřív mladí tradičně volili levici a starší zase pravici. Teď může značná část mladých hlasovat pro Marine Le Penovou. Mí rodiče volí socialisty, ale jiná část mé rodiny vždy podporovala tradiční pravici. Koho zvolí tentokrát, to opravdu nevím.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Simone Radačičová, Ondřej Houska
Přeposlat

Trhovci hledají, jak obejít EET. Na "polidštění" evidence existují i legální cesty

Dělám byznys, abych si pak mohl hrát, říká obchodník s auty Veselý, který si pořídil palác na Hradčanech a tankodrom

Volný čas má pro uchazeče mnohem větší význam než dříve. Musíme se tomu přizpůsobit, říká šéf české KPMG Halíček

Diář HN: Evropská komise chce přitvrdit proti Polsku a poslanci vyslechnou Babiše s Přibilem

Hra Luďka Mádla: Záhada ztracené generace

reklama