reklama

Hollande nezvládl splnit předvolební sliby. Nezaměstnanost zůstala vysoká, ekonomika pokulhává, daří se ale start-upům

  • Francouzský prezident Francois Hollande je v zemi natolik nepopulární, že se rozhodl znovu nekandidovat.
  • Platí za to, že nesplnil své sliby v ekonomice, hlavně pokud jde o vytváření nových pracovních míst.
  • Francie sice nepředvádí výrazný hospodářský růst, ale Paříž a další velkoměsta se stávají významnými centry start-upů.
jarvis_58f7941e498e0baf3087b9a2.jpeg Francois Hollande: Odcházející francouzský prezident, kterému se nepodařilo zlepšit ekonomiku země. Foto: Reuters

Prezident Francois Hollande se příští měsíc rozloučí s Elysejským palácem. Jeho hospodářská bilance je natolik tristní, že se rozhodl neusilovat o opětovné zvolení, na rozdíl od svých četných předchůdců. Nepodařilo se mu splnit hlavní předvolební sliby − zrychlit tempo hospodářského růstu natolik, aby vznikl dostatek pracovních míst, a také ozdravit veřejné finance.

Hollandův nástupce zdědí druhou největší ekonomiku eurozóny, která od poslední finanční krize v roce 2008 sice roste, ale jen pomalým tempem. Jedním z důvodů je vysoké zdanění firemních zisků, které dělá 33,3 procenta, i zdanění práce dosahující 48,1 procenta. To je čtvrtá nejvyšší zátěž v rámci Organizace zemí pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Václav Lavička
Přeposlat

Trhovci hledají, jak obejít EET. Na "polidštění" evidence existují i legální cesty

Dělám byznys, abych si pak mohl hrát, říká obchodník s auty Veselý, který si pořídil palác na Hradčanech a tankodrom

Volný čas má pro uchazeče mnohem větší význam než dříve. Musíme se tomu přizpůsobit, říká šéf české KPMG Halíček

Diář HN: Evropská komise chce přitvrdit proti Polsku a poslanci vyslechnou Babiše s Přibilem

Hra Luďka Mádla: Záhada ztracené generace

reklama