reklama

Česká mapa moci: V ČSSD mají vliv rebelové, v ANO hrají prim "dvořané" Andreje Babiše

Čtěte více: politické strany | ANO | ČSSD | KDU-ČSL | KSČM | ODS | TOP 09
  • Kdo má rozhodující slovo v nejsilnějších českých politických stranách, ať už oficiálně, či neoficiálně?
  • Jaké mají jednotlivé strany podporovatele ze sféry byznysu a kdo bude ve skutečnosti řídit jejich volební strategie?
  • Podívejte se na podrobnou a přehlednou grafiku.
Mapa moci. Mapa moci. Foto: Grafika HN.

V hnutí ANO vedle nezpochybnitelného šéfa Andreje Babiše a jeho pravé ruky Jaroslava Faltýnka mají nezanedbatelný vliv také další osoby v pozadí, ať již jde například o ostravského realitního podnikatele Petra Morcinka, majitele Travel Servicu Jiřího Šimáněho či skupinu přiznaných i nepřiznaných poradců a konzultantů.

Politiku nejsilnější vládní strany ČSSD zase ovlivňuje například duo právníků Miroslav Jansta a Radek Pokorný. Za mnohými předvolebními kroky potom bezesporu stojí renomovaní američtí PR poradci. U žádné z hlavních českých politických stran nelze také pominout roli nejrůznějších vnitrostranických regionálních hráčů…

Týdeník Ekonom před blížícími se sněmovními volbami podrobně zmapoval u šesti dlouhodobě nejvýznamnějších parlamentních stran, kdo jsou jejich nejsilnější osobnosti, kdo další za nimi stojí, jakou mají podporu ze sféry byznysu a kdo bude také rozhodovat o jejich volební strategii.

Na výsledek se podívejte v přehledné grafice.

 

Jan Štetka, Jiří Pšenička, Josef Pravec, Jiří Kropáček, Štěpán Plaček
Přeposlat
Diskuse
reklama
comments powered by Disqus

Kromě chaty na Lipně nic nemám, říká Zimola. Jeho rodině přitom patří rozlehlé pozemky

Nemusíte ze mě mít strach, řekla Le Penová voličům a "pozastavila" své působení v čele Národní fronty

Číňané jdou proti Audi či BMW. Tamní miliardář najal na vývoj luxusních vozů západní odborníky

ČEZ chce opustit Bulharsko, dostal nabídku od Energo-Pro a dalších sedmi firem

České kloubní výživy si oblíbili Rusové i žirafy. Rodinná firma Orling má i vlastní stádo koní

reklama