reklama

Věříme nesmyslům, jsou lepší než pravda

Čtěte více: internet | policie | hoax
  • Policie dala svým vyjádřením nesmyslné zprávě o sebevražedné hře Modrá velryba punc opravdovosti.
  • Rostoucí vliv sociálních médií vede k tomu, že se informace ověřují stále méně.
  • V informačním věku tak podléháme nesmyslům naprosto stejně jako naši předkové ve středověku.
Julie Hrstková. Julie Hrstková. Foto: HN - Matej Slávik

Modrá velryba, prý jakási kontroverzní hra na sociálních sítích, vede české děti k sebepoškozování a sebevraždám. Tímto tvrzením policie zpopularizovala poslední hoax neboli falešnou zprávu natolik, že se stala internetovým fenoménem. A možná i nějaká modrá velryba začala kdesi v kyberprostoru skutečně existovat.

Nebuďme ovšem k policii přísní. Varování vydala ve chvíli, kdy o hře s názvem Modrá velryba už několik dní nepřetržitě informovaly weby, jež jsou brány jako oficiální. Tedy ty, které spadají pod velká vydavatelství, byť je jejich náplní bulvár. Není ale rovněž na škodu podotknout, že jejich redaktoři mají nebo by měli mít s ověřováním zpráv i se sociálními sítěmi víc zkušeností než běžný pracovník policie.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat

Průzkum: Pro třetinu Čechů je v pořádku obcházet daně, čtvrtina neví, co je šedá ekonomika

Největší chyba by byla to teď vzdát, řekl šéf odborářů slovenského VW. Stávka už dopadla i na české dodavatele

Druhá nejhodnotnější digitální měna se na moment propadla o 99 procent z 317 dolarů na 10 centů. Zapříčinil to milionový prodej

Kruliš si o jízdu v BMW sám řekl, předpisy nikdo neporušil, rozhodlo prezidium. Nový supervůz dostane policie příští týden

Vyhozeného zakladatele Uberu podpořili zaměstnanci. Nedělejte chybu jako Apple nebo Twitter, vzkazují vedení

reklama