reklama

Věříme nesmyslům, jsou lepší než pravda

Čtěte více: internet | policie | hoax
  • Policie dala svým vyjádřením nesmyslné zprávě o sebevražedné hře Modrá velryba punc opravdovosti.
  • Rostoucí vliv sociálních médií vede k tomu, že se informace ověřují stále méně.
  • V informačním věku tak podléháme nesmyslům naprosto stejně jako naši předkové ve středověku.
Julie Hrstková. Julie Hrstková. Foto: HN - Matej Slávik

Modrá velryba, prý jakási kontroverzní hra na sociálních sítích, vede české děti k sebepoškozování a sebevraždám. Tímto tvrzením policie zpopularizovala poslední hoax neboli falešnou zprávu natolik, že se stala internetovým fenoménem. A možná i nějaká modrá velryba začala kdesi v kyberprostoru skutečně existovat.

Nebuďme ovšem k policii přísní. Varování vydala ve chvíli, kdy o hře s názvem Modrá velryba už několik dní nepřetržitě informovaly weby, jež jsou brány jako oficiální. Tedy ty, které spadají pod velká vydavatelství, byť je jejich náplní bulvár. Není ale rovněž na škodu podotknout, že jejich redaktoři mají nebo by měli mít s ověřováním zpráv i se sociálními sítěmi víc zkušeností než běžný pracovník policie.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Julie Hrstková
Přeposlat

On-line: Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 22 lidí. Podle policie se na místě odpálil sebevražedný atentátník

České firmy míří na Balkán. Vidí tam velký potenciál, problémem je ale nepřehledné právní prostředí

UNESCO se po deseti letech opět zabývá mrakodrapy na Pankráci. Městu by mohlo opět hrozit odstranění ze seznamu dědictví

Nebezpečný svět Marka Hudemy: Atomová hádanka zůstává nevyřešena

Policie vyšetřuje kauzu ovlivňování zakázek firmy TSK. Pro dokumenty byla i v domě podnikatele Kočky

reklama