reklama

Spotify omezí bezplatné přehrávání hudby, největší hity budou nejprve pro platící zákazníky

Čtěte více: Spotify | hudba | streamování
  • Největší hudební služba na světě podlehla tlaku vydavatelství a nová alba a singly nepustí každému.
  • O přístup k nejnovější hudbě přijde polovina ze 100 milionů posluchačů Spotify, 50 milionů platí.
  • Spotify díky této změně ušetří na poplatcích vydavatelům hudby a zlepší pozici pro vstup na burzu.
Placený účet na Spotify využívá 50 milionů lidí - Ilustrační foto. Placený účet na Spotify využívá 50 milionů lidí - Ilustrační foto. Foto: Shutterstock

Spotify po roce změnilo názor. Ještě loni zástupci největší hudební služby na internetu tvrdili, že nebudou nabízet exkluzivní obsah pouze pro platící uživatele. Podle deníku Financial Times se to ale změní. Firma se údajně dohodla s hudebními vydavatelstvími na omezení přístupu k novým albům. Všechnu hudbu, včetně aktuálních hitů, si budou moci pustit pouze platící uživatelé, kterých je už více než 50 milionů.

Zavedení rozdílné nabídky pro uživatele bezplatné verze může přinést také rozšíření hudební knihovny. Spotify opustilo několik umělců kvůli tomu, že hudbu pouští bezplatně s nízkými poplatky majitelům práv. Nejvýraznějším efektem by však měla být změna struktury licenčních poplatků, které Spotify vyplácí majitelům autorských práv.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Otakar Schön
Přeposlat

Česko je pro módu nejtěžší trh, tvrdí Ladislav Trpák, jehož Zoot utržil na prodeji oblečení přes 700 milionů

V Kunovicích spouští "chytrou" výrobu pro Audi či BMW. Obrábění je zde plně automatizované

Polský prezident Duda prý objevil v zákoně o nejvyšším soudu nepřesnosti. Protesty pokračují třetím dnem

Toyota plánuje masovou výrobu elektromobilů v Číně, píše japonský tisk

Řím dlouhodobě sužuje sucho. Hrozí mu zavedení přídělového systému na vodu

reklama