Už je to rok a půl, co americká Agentura pro životní prostředí zjistila a zveřejnila, že německá automobilka Volkswagen své automobily s dieselovými motory "doplnila" softwarem, který snižoval množství oxidů dusíku během laboratorních testů výfukových plynů tak, aby motory splnily zákonný limit. Takzvaná aféra Dieselgate stála křeslo šéfa automobilky Martina Winterkorna. A automobilku donutila k mnohamiliardovým platbám, které mají odškodnit americké spotřebitele.

Nic takového automobilce v Evropě nehrozí. Koneckonců jde o podnik, který zaměstnává 600 tisíc lidí včetně Čechů. Stačí vzpomenout na první reakci ministra dopravy Dan Ťoka, který v roce 2015 tvrdil, že Volkswagen neporušil žádný z českých zákonů, a není tedy důvod, abychom se o nějakém odškodném vůbec bavili.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se