reklama

Prodejny v malých obcích bez podpory zaniknou, tvrdí šéf COOP a žádá dotace na jejich provozování

Čtěte více: obchod | venkov | potraviny | maloobchod
  • Kraje a vláda by se měly rozhodnout, jestli chtějí zachovat obchodní obslužnost venkova, tvrdí šéf COOP Pavel Březina.
  • Vyšší mzdy se projevují na tržbách maloobchodu, ale rostoucí náklady to nepokryje.
  • Centralizace služeb je správná, přece si ale nebudeme přibírat další starosti a ještě na ně doplácet.
Pavel Březina, předseda představenstva COOP. Pavel Březina, předseda představenstva COOP. Foto: HN - Libor Fojítk

Družstevní skupina COOP téměř s 2900 prodejnami provozuje největší maloobchodní síť v České republice. Už ale nechce doplácet na ztrátové prodejny v malých obcích a žádá kraje a stát o jejich finanční podporu. Dotační programy tohoto typu existují ve dvou krajích a třetí jej spustí letos. Podle šéfa skupiny COOP Pavla Březiny je obchodní obslužnost venkova nutné podporovat centrálně a systematicky.

Proč s návrhem na podporu prodejen v malých obcích přichází COOP? Nemělo by to spíš zajímat obce, kterým hrozí, že o obchody přijdou?

Obce to začnou vnímat jako problém až ve chvíli, kdy přijdeme za starostou a řekneme: "Je nám líto, prodejna je dlouhodobě ve ztrátě, zavíráme." Pak to začnou řešit, ale to už je většinou pozdě.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Richter
Přeposlat

Česká vědkyně se zúčastnila unikátního výzkumu predátorů. Snaží se je nalákat na falešné housenky

Češi utrácejí nejvíc za posledních pět let, vyplývá z průzkumu. Víc platí za dovolené a nábytek

Svržení diktátora Kaddáfího otevřelo migrantům trasu do Evropy, říká Sobotka. Uprchlíky chce zadržet v Libyi

Fotbalovou ligu sponzorujeme z čistě pragmatických důvodů. Dotační aféra nám samozřejmě vadí, říká jednatel firmy Het

Druhá nejhodnotnější digitální měna se na moment propadla o 99 procent z 317 dolarů na 10 centů. Zapříčinil to milionový prodej

reklama