Původně to byla jen cesta českého studenta do Jižní Koreje. Peter Chalupianský, pětadvacetiletý vysokoškolák z Českého vysokého učení technického v Praze, se letos na jaře vydal do Tegu, čtvrtého největšího města Jižní Koreje. Šlo o klasický studijní pobyt, během nějž hlavně pracoval na své diplomové práci a který doplnil o studium korejštiny. Jenže za čtyři a půl měsíce, které od března do července v Jižní Koreji strávil, stihl ještě něco navíc: rozjel v Česku dosud unikátní kampaň nazvanou Kde je Péťa?. Z Koreje do Česka posílal pohlednice s ručně psaným věnováním lidem, kteří si je objednali na webu projektu a zaplatili za ně. Částky byly různé, od sta do několika tisíců korun. 

Platby za pohlednice mířily přímo na transparentní účet nadace Konto Bariéry, která projekt zaštiťuje. Výtěžek nadace rozdělila těm, kteří peníze nutně potřebují: především postiženým dětem na vozíky, jež jim umožní pohyb, na naslouchátka pro děti s poruchou sluchu, na různá chodítka, zesilovače a další pomůcky. Od 18. března do 18. července odeslal Chalupianský 646 pohlednic s ručně psaným věnováním kupujícím a jejich seznam pak zveřejnil na tablu přispěvatelů na stránkách svého projektu. Vybralo se 186 tisíc korun, s čímž ani sám Peter nepočítal. Jeho cílem bylo vybrat 50 tisíc, které by považoval za úspěch; v koutku duše doufal ve 100 tisíc korun. Důležitá byla také podpora jeho přátel, díky nimž se v úvodu vybrala základní, reprezentativní částka a mohl začít myšlenku projektu šířit do světa.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se