Mladí lidé mají úplně jinou dynamiku práce s časem a úkoly než generace jejich rodičů. Ti starší si čas rozloží: Teď si sednu, teď budu věnovat hodinu tomuto úkolu, třeba hledání práce, a ten také splním. Mladší generace je v tomto směru mnohem roztříštěnější. Úkoly dělí na dílčí věci," vysvětluje Jakub Fiala z oboru studia nových médií na Filozofické fakultě UK, který se věnuje problematice hledání práce a pracovního trhu.

Ačkoliv se mladí na svých telefonech k internetu připojují jen na pár desítek minut, čas strávený na síti se jim poměrně nasčítá. Na Facebooku i YouTube stráví při každé návštěvě asi 40 minut, na pracovních sociálních sítích jako Google+ či LinkedIn kolem čtvrt hodiny. Ukázal to průzkum Communicating with Talents, který provedla společnost Universum ve spolupráci se Studenta Media. Data sbírala od loňského listopadu do letošního února a oslovila při tom 1600 českých vysokoškoláků. Ti se podle průzkumu po práci nejvíce poohlížejí na webových stránkách zaměstnavatelů a sociálních sítích, o něco méně na pracovních a kariérních portálech. Až poté následují klasické papírové časopisy pro studenty či mladé profesionály, prezentace zaměstnavatelů na akademické půdě, televizní reklama nebo pracovní veletrhy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se