Stalo se přesně to, co nemělo. Kvůli hádkám o velmi sporné prodloužení smlouvy s Kapschem na provozování mýta zcela zapadlo, že nám už začíná hořet další koudel u zadku. A tou je snad už konečně férová a otevřená soutěž na provozování mýta po roce 2019. 2019? Vždyť to je až za tři a půl roku, spousta času. Omyl. Už nyní je jasné, že i když vše půjde hladce, je to šibeniční termín, aby se jedna z největších státních zakázek stihla transparentně a především ku dlouhodobému prospěchu českých řidičů.

Víme už, kdo bude ministerstvu bez dostatku odborníků na mýto radit. Projektovým manažerem bude Deloitte Advisory. Ale i kdyby Deloitte měl skvělý tým dopravních expertů, na počátku musí být jasné politické zadání. A to není. Současná vládní koalice začíná někde od poloviny problému. ČSSD chce rozšíření mýta i na silnice druhé a třetí třídy. Ministr dopravy Dan Ťok a jeho ANO jsou maximálně pro mýto na některých silnicích první třídy a na odbočkách na menší silnice by nasázeli značky zákazu kamionů. Z toho samozřejmě vyplývají technologické důsledky. Čím více mýto pohltí menších silnic, tím větší šance se otevírá satelitní technologii, protože nelze celou republiku osadit monstrózními mýtnými branami nezbytnými pro mikrovlnnou technologii. Takže požadavky ČSSD jednoznačně favorizují satelit.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se