Jihokorejská společnost Samsung Electronics a čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding budou spolupracovat v oblasti systémů pro mobilní platby. Informují o tom jihokorejská média. Pro Samsung je Čína potenciálně rychle rostoucím trhem, kterému dominují místní firmy Alipay a Huawei Pay. Expanze by mohla Samsungu pomoci v boji s americkým Applem v oblasti platebních služeb.

Samsung nabízí službu pro mobilní platby Samsung Pay, Alibaba provozuje podobnou službu Alipay. Samsung vstoupil na trh s mobilními platbami v Číně v březnu, o měsíc později než konkurenční Apple se svou službou Apple Pay. Ještě v letošním roce chce Samsung zahájit nabídku platebních služeb v Austrálii, Brazílii, Singapuru, Španělsku a Británii.

Mluvčí Samsungu dohodu s Alibabou potvrdil. Bližší detaily o spolupráci firma hodlá zveřejnit až v pátek.

V současnosti uživatelé Samsung Pay mohou platit svým chytrým telefonech v téměř všech maloobchodních prodejnách, které přijímají platební karty. Nově by podle zdrojů měl být Samsung Pay zahrnut do platformy Alipay jako jedna z platebních metod.

Alipay má v Číně zhruba 450 milionů uživatelů. Samsung Pay používá v Koreji a v USA více než pět milionů osob. Od spuštění služby v Koreji loni v srpnu se přes Samsung Pay uskutečnily v zemi transakce v hodnotě zhruba jednoho bilionu wonů (20,2 miliardy korun), uvedla korejská tisková agentura Jonhap.

Samsung je největším výrobcem chytrých telefonů na světě, na čínském trhu ale v posledních letech jeho podíl klesá. Podle výzkumné společnosti Counterpoint Technology Research se loni jeho podíl v Číně snížil na 7,7 procenta z 12,8 procenta před rokem. Samsung tak byl v zemi šestým největším prodejcem.